המצאת המיקרו-בלוגינג ממלאת את משאלתו של המשתמש החדש. מידע קצר, עדכני ומהיר הולך ונעשה חשוב בעידן הניו-מדיה. משתמשי האינטרנט כיום הופכים להיות חסרי סבלנות וכבר די מזמן איבדו עניין במידע לא מתומצת ובמאמרים ארוכים.

שירותי המיקרו בלוג בסין צמחו בצורה חסרת תקדים במהלך השנה האחרונה. אחת העדויות לכך היא העובדה שמספר המשתמשים של Sina (הפורטל הפופולארי ברשת הסינית) הכפיל את עצמו תוך שישה חודשים תודות להשקת Weibo, שירות המיקרו-בלוגינג החדש שלה. שלושת הפורטלים המתחרים QQ, Soho ו-163.com, השיקו גם כן שירותי מיקרו-בלוגינג משלהם.

במהלך שנת 2011, שירותי המיקרו-בלוגינג בסין צפויים לשחק תפקיד חשוב ככלי תקשורת אלטרנטיבי בין הציבור לממשל, זאת בשל אימוץ הולך וגדל של השירות על-ידי גופים ממשלתיים.