במחצית השניה של 2010 חלה האטה בענף הרשתות החברתיות בסין, ואתרים רבים בגודל קטן עד בינוני נסגרו בחודשים האחרונים. אפילו הרשת החברתית המובילה kaixin001.com ראתה בחודשים האחרונים ירידה משמעותית במספר הכניסות היומי לאתר.

נתונים אלה מצבעים על כך שהגולש הסיני, שאולי התמכר למשחקים כגון גניבת ירקות מהחווה של החבר, לא הפנים לחלוטין את מהותה של הרשת החברתית ואינו פועל לקשור קשרים חדשים. בנוסף, משתמשים רבים ברשתות החברתיות דיווחו כי הם מתעניינים במידע הפרטי של משתמשים אחרים, אך אינם מעוניינים בעצמם לשתף מידע אישי.

מומחים בתחום טוענים כי הירידה בחודשים האחרונים נובעת מהעובדה שהרשתות החברתיות בסין לא מספקות מוצרים חדשים, ועליהן לספק תמורה נוספת למשתמשים.