מיקרו-בלוגינג כבר לא מהווה רק פלטפורמה פשוטה ומקוצרת של בלוג, אלא זירה עסקית רותחת עבור עסקים שמנסים לקדם מכירות ברשת. שירות המיקרו-בלוגינג צבר פופולאריות רבה בסין בשנה שעברה, ועד סוף השנה נרשמו כבר כ-65 מיליון מנויים, מספר שגדל בכל חודש ביותר מ-10 מיליון משתמשים חדשים.

ככל שהשירות צובר תאוצה בסין, יותר ויותר חברות מנצלות את הפלטפורמה החדשה להרחבת יחסי-ציבור ולבניית המותג שלהן. הפורטל הגדול בסין Sina, טוען כי כבר מעל 5,000 חברות גדולות נרשמו לשירותי המיקרו-בלוגינג שהוא מספק, ביניהן חברות זרות כגון Starbucks ואיקאה.
שירות המיקרו-בלוגינג חשוב במיוחד בסין, מכיוון שבניגוד לפרסום הקלאסי, הוא מאפשר יצירת יחסים אינטימיים יותר עם צרכנים פוטנציאלים. באמצעות השירות, הצרכנים לוקחים גם הם חלק בפעילות השיווק של החברה, ולמעשה משמשים כ’דובר וירטואלי’ של החברה שלא צריך לשלם עליו.

כדי להגביר את הפופולאריות והחשיפה שלהן, חברות בסין נוהגות כיום לרכוש ‘עוקבים’. הבעייתיות בכך היא שחשבונות רבים מסוג זה הם למעשה חשבונות מזויפים שנוצרו למטרת מכירה בלבד. בעלים של חנות וירטואלית בסין דיווח כי רכש כ-50,000 עוקבים מ-Taobao (אתר המסחר האלקטרוני הגדול בסין) תמורת 500 יואן (270~ ₪).

מומחים מזהירים עם זאת, כי שיטת השיווק החדשה יכולה גם לפעול בכיוון הנגדי. הגזמה בכמות המסרים והפרסומות עלולה גם להבריח לקוחות מהמוצר, ופידבקים שליליים יכולים להתפשט במהרה בקהילה הוירטואלית ולגרום לנזקים כבדים.
בנוסף, מומחים טוענים כי המסרים שמתפרסמים באמצעות השירות החדש אינם עוברים תהליך קפדני של אישור, ולכן שיטת שיווק זו עלולה לאבד מאמינותה.