חברה גרופון השיקה את אתר הרכישות הקבוצתיות הפופולארי שלה בשפה הסינית, זאת במסגרת שותפות עם ענקית האינטרנט הסינית Tencent.

כניסתה של החברה האמריקנית לשוק הסיני אינה קלה כפי שצפו בהתחלה. האסטרטגיה לפיה פעלה החברה, רכישת ספקים מקומיים טרם כניסתה לשוק, אסטרטגיה שראתה הצלחה רבה במדינות אחרות נתקלה בקשיים רבים בניסיונה לחדור לשוק הסיני בשנה שעברה, זאת מאחר וספקים מקומיים העדיפו להשאר עצמאיים ומגובים על ידי הונם העצמי.

למרות הכרזת השותפות עם ענקית האינטרנט הסינית Tencent בחודש ינואר האחרון, גרופון צפויה להיתקל בבעיות רבות הנוגעות לאופן פעילותה בסין, כך טוען מארק בסטין מאוניברסיטת צ’ינג חואה המתמחה בניהול ושיווק. לטענתו, אחד המכשולים העיקריים העומדים בפני גרופון הוא היכולת לעמוד בדרישות השוק, וזאת בשל גודלה האוכלוסייה הסינית. בסטין טוען כי ישנן התפרצויות פתאומיות בדרישות לדילים יומיים אשר ספקים מקומיים אינן מסוגלים לעמוד בדרישותיהן נכון לעכשיו.

נוסף על כך, התחרות עם אתרי קבוצות הרכישה המקומיים בסין, הינה קשה ומורכבת. עד סוף שנת 2010 הוקמו מעל 2,000 אתרים בסין המיועדים לקבוצות רכישה בסין. “הם באו הנה עם המותג הנוצץ שלהם, הון שופע וניהול בינלאומי מנוסה, אבל מתחרים מקומיים יכולים להיות תחרותיים מאד, ועל-כן שדה הפעילות החדש עלול להוות אתגר אמיתי עבור הענקית האמריקאית” כך טען בסטין.

כבר בתחילת הדרך נתקלה החברה בדילמה חשובה. בין ביתר כיוון שהדומיין ‘groupon.cn’ או ‘groupon.com.cn’ היה תפוס כבר, החברה החליטה להשתמש בדומיין בעל משמעות תרבותית לוקאלית שיסייע לך להתקרב לשוק הסיני. המשמעות הסינית ‘gaopeng.com’, השם של גרופון בסין, מביע את המשמעות של ‘חברים היושבים סביב שולחן עגול’, והוא אמור להביע את הרעיון של חברים החולקים את האוכל בין כולם.
במקביל, אתרי קבוצות רכישה בסין צברו פופולאריות באמצעות שיווק אינטנסיבי, וזאת על מנת להתמודד עם כניסתה של גרופון לשוק. נוסף על כך, ענק הקמעונאות Taobao השיק פלטפורמת קבוצות רכישה והזמין את כל אתרי קבוצות הרכישה. באותו השבוע, מנוע החיפוש Qihoo360 השיק את מדריך הרכישות הקבוצתיות בסין שכלל למעלה מ-200 אתרים שונים.

על-פי הנתונים האחרונים שפרסם מרכז המידע של רשות האינטרנט בסין, מסחר אלקטרוני היה הענף בעל הגידול המהיר ביותר במהלך השנה האחרונה, עם גידול במספר הקונים שהוכפל ל-160 מיליון בתוך שנה. שווי השוק בשנת 2010 הגיע ל-78 מיליארד דולר (!).

גרופון, שנוסדה ב-2008 הוגדרה על יד מגזין פורבס כחברה בעלת הגידול המהיר בהיסטוריה. נכון לסוף שנת 2010, החברה פעילה בשווקים בצפון ודרום אמריקה, במדינות אירופה, ובמרבית מדינות אסיה, עם 35 מיליון משתמשים. לאחרונה רכשה החברה את חברת גרופר הישראלית במטרה להכנס גם לשוק הצנוע שלנו..

מקור: CRIEnglish.com