ישנן מספר דרכים יעילות להוביל להצלחה את תכנית השיווק שלך ברשת האינטרנט הסינית. לפני שאתה עושה את הצעד הראשון, ישנן מספר נקודות שכדאי שתבדוק:

האם אתר האינטרנט שלך מתורגם כיאות לסינית?
זה נראה אמנם מובן מאליו, אך עליך לבדוק שהנך אכן פונה לקהל הסיני הנכון. השפה הסינית מתחלקת לשתי מערכות כתב עיקריות, כאשר סינית מופשטת פונה לתושבי הרפובליקה העממית של סין, כלומר Mainland China ולתושבי סינגפור, בעוד שסינית מסורתית היא שיטת כתב הנהוגה בהונג-קונג, טייוואן ומקאו. עליך לאפיין את הגולשים אליהם אתה פונה ובמידת הצורך לתרגם למערכת כתב נוספת.

האם אתר האינטרנט שלך נגיש מתוך סין? אם לא, יש לנו את הפתרון עבורך
למרות ההשקעה המאסיבית של ממשלת סין בתשתיות אינטרנט ובשיפור מהירות הגלישה, נותרה הנגישות לאתרים שמחוץ לסין איטית למדי עבור גולשים סינים. מיקום השרת בו מאוחסן אתר האינטרנט שלך משפיע בצורה ניכרת על מהירות טעינת דפי האינטרנט שלך בסין. אם הנך מתכנן להשיק קמפיין קידום אתר בסין, כדאי שתבדוק ראשית את רמת הנגישות שלו. לבדיקת נגישות בחינם, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר.

האם יש ברשותך צוות דובר סינית המסוגל לענות לפניות הגולשים או לקבל הזמנות?
מרביתם של הגולשים בסין אינם דוברי אנגלית ברמה מספיקה. במידה ומלבד השימוש התדמיתי של האתר, הוא משמש אותך למכור מוצרים או שירותים, חיוני ביותר שיהיו ברשותך דוברי סינית שיכולו לבצע עבורך הזמנות, לקרוא אימיילים ופניות גולשים ולתת מענה ללקוחותיך.

האם אתה מכיר את המתחרים שלך ברשת האינטרנט הסינית ?
כמו לפני כל הקמת עסק, בהשקת אתר ברשת האינטרנט הסינית רצוי לבדוק כדאיות עסקית ולבצע מחקר מקיף על המתחרים שלך. כמה אתרים מציעים את אותו השירות שלך? מהם המחירים שהם מציעים? מהי רמת השירות שלהם? ועד כמה הם מקודמים ברשת האינטרנט הסינית ? פנה לקבלת מחקר שוק מקצועי והיה מוכן היטב לקראת כניסתך לשוק הסיני.

לאחר שוידאת את הנקודות שציינו למעלה, תוכל להתחיל בהשקת קמפיין קידום לאתר האינטרנט שלך ברשת האינטרנט המתפתחת בעולם. להלן מספר טיפים יעלים:

קידום אורגני: גוגל צ’יינה Vs. באיידו
סביר להניח ששמעת בעבר על Baidu מנוע החיפוש המוביל בסין. למרות מאמציה הנרחבים של גוגל צ’יינה, בסוף שנת 2009 ירד נתח השוק שלה מ-19% ל-17%, זאת לעומת באידו עם נתח שוק של 77%.

למרות היתרון המספרי הגדול של באידו, יש להבין כי כל מנוע חיפוש חולש על שוק גולשים שונה. הקהילה העסקית וכח הקנייה העיקרי בסין, עושה שימוש נרחב בגוגל צ’יינה בעוד שבקרב הגולשים הצעירים בסין קיימת העדפה ברורה לשימוש בבאידו. כלל אצבע בקידום אתרים בסין הוא התייחסות לשני מנועי החיפוש וחלוקת עבודה בהתאם.

קמפיין PPC : גוגל צ’יינה Vs. באידו ג’ינגג’יה
Google Adwords הינו שירות פרסום באמצעות קישורים ממומנים. שירות זה, בו הלקוח משלם רק כאשר גולשים לוחצים על המודעה שלו (Pay-Per-Click), מאפשר שליטה מלאה בעלויות הפרסום. כפי שצוין בפרק הקודם, באידו הוא מנוע החיפוש המוביל בסין ומכאן שמומלץ לבחון האם שימוש במקביל הסיני של גוגל אדוורדס – Baidu Jingjia יהיה אפקטיבי וכלכלי יותר.

השוני המרכזי בין השיטות הוא האופן בו מוצגות תוצאות החיפוש. התוצאות הממומנות בגוגל, יופיעו בסרגל צדדי נפרד, או בהתחלה של התוצאות האורגניות, והן יסומנו ברקע ורוד בהיר ובכותרת Sponsored links. לעומת זאת בבאידו התוצאות הממומנות מעורבבות יחד עם התוצאות האורגניות ורק גולש מנוסה ידע להבחין ביניהן.

אל תפרסם ישירות באתרים סינים
השקעה בקידום אורגני או פרסום מאסיבי באינטרנט הסיני?

פרסום בפורטלים מובילים בסין הינו עסק יקר להפליא. הסיבה לכך היא התוצאות המיידיות וכמות החשיפה. לצורך המחשה, מחיר פרסום באנר קטן באתר בפורטל החדשות הסיני Sina, ינוע בין 2,500 ש”ח – 75,000 ש”ח ליום. המחיר הגבוה נובע מהעובדה שהבאנר יהיה חשוף לעשרות מיליוני כניסות ביום ויביא לתנועת גולשים עצומה.

עם זאת, יש לבחון היטב את מידת הכדאיות הכלכלית של פרסום בפורטלים אלו. לרוב, פרסום מסוג זה יביא תנועת גולשים רבה אך לא איכותית, שבסופו של דבר לא תניב תוצאה ממשית. קידום אתרים אורגני לעומת זאת, הינו הדרך המשתלמת ביותר לאורך זמן שתניב את התשואה להשקעה הגדולה ביותר.