שיווק דיגיטלי בסין – הטרנדים החמים לשנת 2021

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

שיווק דיגיטלי בסין: בשנים האחרונות הפכה סין להיות מובילה בתחום הפלטפורמות החברתיות, מסחר דיגיטלי ותשלום מקוון. אם לפני כמה שנים הרשתות החברתיות הסיניות נחשבו להעתק של אלה מהמערב – היום הפלטפורמות המערביות הן אלה שנמצאות דור אחד אחרי אלה הסיניות המביאות חידושים לסין ולעולם בתחום. אם אתם פעילים בשוק הסיני או מתעניינים בכניסה לשוק המאתגר הזה, אתם מוזמנים לקרוא את  הסקירה העדכנית ביותר לטרנדים החמים לשנת 2021 בתחום השיווק הדיגיטלי בסין.

שיווק דיגיטלי בסין: קונספט הלייבסטרים (שידורים חיים ברשתות) ימשיך לצמוח

מכירה באמצעות שידורים חיים תמשיך להיות פופולרית במהלך 2021 על רקע המשך הצמיחה של המסחר האלקטרוני בסין. על פי דו”ח שפורסם לאחרונה על ידי מכון ChoZan ,  היקף השימוש בשידורי סטרימינג במסגרת המסחר האלקטרוני הוכפל בשנת 2020, ובשל מגפת הקורונה הצרכנים הסינים התרגלו לשיטת מכירה זו.

טרנד שיווקי זה יהיה חלק מהנורמה החדשה בשנת 2021 וזוהי רק ההתחלה. ענקיות המסחר הסיניות Taobao ו-  JD.com כבר תומכות בפיצ’רים עבור שידורי סטרימינג, כולל אפליקציית סרטוני הוידאו Douyin הידועה בתור טיקטוק במערב.

טרנדים בשיווק דיגיטלי בסין 2020

מבצעים צולבים לשיתוף פעולה מוגבר

שיתוף פעולה עם מותג ממגזר אחר צפוי להיות פופולרי יותר בשנת 2021. מבצעים צולבים אינם מושג חדש מכיוון שמותגים בינלאומיים כבר משתפים פעולה עם מותגים מקומיים בכדי להישאר רלוונטיים ללקוחות סינים. עם זאת, צפו לטרנדים בשנה הבאה לשיתופי פעולה מפתיעים שללא קשר לתחומם, מותגים יאמצו מבצעים צולבים כדרך לגוון את הקמפיינים השיווקיים. יין ישראלי ומוצרי ים המלח בקמפיין משותף? יכול להיות מעניין.

זהירות מבועת מובילי דעת קהל בסין

עבודה עם מובלי דעת קהל אינה זולה וחברות משלמות עבור חשיפה בפני קהל עוקבים גדול אשר מסב תשומת ליבו לכל התכנים אשר כוכבי הרשת מספקים. משרד התיירות הישראלי קידם אף הוא את ישראל בדרך זו מספר פעמים.

למרות כוחם האדיר, יש צורך להיזהר מבועת מובילי דעת הקהל הסינים מאחר וחלקם משתמשים במדדים מזויפים ומספר עוקבים שאינו תואם את המציאות. מותגים המכוונים לקהלים צעירים כגון  צעירי המילניום ול- Gen-Z, יכולים לטפח את פרזנטורים ומובלי דעת הקהל ואלו יצמחו מתוכם, ויקדמו את המותג שלהם בלבד.

שיווק דיגיטלי בסין: בינה מלאכותית (AI) כאמצעי שיווק

בשנה הקרובה בינה מלאכותית תציע שיפורים נוספים במסחר האלקטרוני ומותגים ינצלו פיצ’רים של זיהוי הדיבור, צ’אט-בוטים לצד חוויות אוף-ליין בחנויות. סין שמה לעצמה להיות המובילה העולמית בתחום הבינה המלאכותית עד שנת 2030, ושימוש ברחפנים למשלוחים, טכנולוגיית זיהוי פנים מעצבים מגמות שיווקיות בסין זו כבר תקופה.

השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ישפיע גם על אופן הפעולה של פלטפורמות המדיה החברתית בסין, ובכך יעניק למותגים דרכים נוספות לגוון אסטרטגיות מותג באמצעות יישומים מבוססי נתונים, מבוססי ענן, ועזרת בינה מלאכותית.

פלטפורמות חברתיות ומסחר אלקטרוני ייראו דומים יותר

רוב פלטפורמות המדיה החברתית בסין כמו WeChat, Douyin, Weibo לצד פלטפורמות חדשות תומכות בתכונות של מסחר אלקטרוני וצפוייות להוסיף פונקציות נוספות באמצעות אפליקציות מיני המותקנות לתוכן. גם פלטפורמות המסחר אלקטרוני כמו Taobao, JD משלבות פונקציות של מדיה חברתית כמו סטרימינג בשידור חי דרך Weitao ו- Taobao Live.

תוכן בווידאו ימשיך להיות פופולרי גם השנה

כתבנו לא מעט על הפופולריות הגוברת של תוכן הוידאו בסין ושימושו לצרכי שיווק וקידום מכירות – הוא צפוי להשאר ‘המלך’ בשנים הקרובות, שכן פלטפורמות צפוייות להציג חידושים כל הזמן שיהוו יתרון עבור כוכבי רשת, מובלי דעת קהל ומותגים.

עם זאת, מותגים יצטרכו לבחון גם ערוצים שונים בכדי להגיע למגוון רחב יותר של קהלים כמוXiaohongshu, Kuaishou and ו-Bilibili, על מנת לחדור לקהלים צעירים יותר שהופכים להיות מנוע הצמיחה הגדול של תרבות הצריכה בסין, לצד הערוצים המקובלים כמו WeChat ו- Weibo.

נקודה אחרונה והכי חשובה: תוכן מדהים יעשה את העבודה בכל הערוצים

לא משנה כמה תהיו מצוידים בכלים שיווקיים ובפלטפורמות, שום דבר לא יעשה את העבודה ללא תוכן איכותי, שונה, יצירתי – אך מתחשב במסגרת כללי המשחק בשוק הסיני וברגולציות החלות על התוכן. שילוב של סרטונים, קמפיינים דיגיטליים, תרגום מקצועי לסינית / כתיבה שיווקית בסינית וערוצי קידום מכירות משולבים יסייעו לדחוף את המכירות לעמוד בקצב המדדים הרצוי.

שיווק דיגיטלי בסין – מה אנחנו מציעים?

מלבד עיצוב ובניית אתרי אינטרנט יעודיים לשוק הסיני וקידום אתרים במנועי החיפוש הסינים , לימפיד מציעה שירותי שיווק בוויצ’אט – האפליקציה / רשת חברתית  והפלטפורמה השיווקית מספר אחת בסין. השירותי כולל הקמת חשבון רשמי בוויצ’ט, פיתוח אסטרטגיה שיווקית וניהול תוכן בסינית עבור לקוחות. אנו מציעים תרגום תכני מדיה לסינית לרבות הפקת סרטוני וידאו , תרגום סרטונים לסינית והפקת כיתוביות, דיבוב מקצועי לסינית של סרטונים קצרים, הפקות מדיה, פרסומות וסרטוני תדמית. צרו קשר לקבלת מידע נוסף והצעות מחיר.