האם ישנה ירידה בהיקף פעילות היצאונים הישראלים בסין?

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

על פי הסקירה שפרסם המכון הישראלי לייצוא בחודש אפריל, בסוף שנת 2020 סין מהווה יעד היצוא השני בגודלו מבין כל מדינות העולם (אחרי ארה”ב). בעשור האחרון חל גידול חד בהיקף הסחר בין המדינות אשר התבטא בעלייה בהיקפי היצוא לצד עלייה בהיקפי היבוא.

ולמרות זאת, צויין במסמך שכיום ישנם פחות חברות ויצואנים ישראליים הפעילים בסין: כ- 480 חברות פעילות ביצוא סחורות לסין ובמהלך בשש השנים האחרונות ניתן לראות ירידה של 15% במספר החברות הפעילות במדינה.

יצוא לסין

יצוא סחורות לסין: מגמת ירידה לעומת השנה הקודמת שאינה משתקפת בכלל הענפים

יצוא הסחורות של ישראל לסין רשם במהלך 2020 ירידה של 2% והיקפו עמד על 2.4 מיליארד דולר. מדובר  בשנה שנייה ברציפות בה רשם היצוא ירידה, לאחר שבשנת 2018 נרשם השיא ביצוא לסין והוא עמד על כ-8.4 מיליארד דולר.  יש לקחת בחשבון שיצוא הסחורות לסין מושפע באופן מהותי מפעילות היצוא של ענף הרכיבים וענף הכימיקלים המושפע מתנודות במחירים ולכן הירידה בהיקף היצוא אינה משתקפת בכל הענפים. עם זאת, יצוא הרכיבים האלקטרונים הינו ענף היצוא העיקרי ומהווה כ-47% מסך היצוא בשנת 2020 . מניתוח יצוא הסחורות למעט רכיבים וכימיקלים, עולה כי נמשכת מגמה ברורה של גידול ביצוא ביתר הענפים לסין מהיקף של מיליארד דולר בשנת 2015 ל 6.1 מיליארד דולר ב -2020.

ענף חשוב נוסף ביצוא לסין הוא יצוא מכשור למדידה ובקרה תעשייתית – הכולל ציוד לבקרת תהליכי יצור בתעשיית האלקטרוניקה. היצוא בענף זה רשם בשנת 2020 גידול של 11% והוא הסתכם להיקף כולל של כ- 544 מיליון דולר – כ-15% מסך היצוא.

יצוא הכימיקלים והמינרלים לסין, רשם גידול של 10% בהשוואה לשנה שעברה והסתכם ב-615 מיליון דולר שמהווים 15% מסך היצוא לסין. ענף המכשור הרפואי, רשם השנה גידול של 20% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכם ב-373 מיליון דולר המהווים 6% מסך היצוא לסין.

 בשש השנים האחרונות ניתן לזהות מגמה חיובית בענפים קטנים יותר כגון מכונות וציוד ומוצרים לתעשיית האגרו-טכנולוגיה, ותעשיית המדפסות שעומד על ממוצע יצוא של כ-200 מיליון דולר, וכן במוצרי מזון ומשקאות שזינק פי 3 משנת 2015 ועד לשנת 2020  והסתכם בהיקף של 100 מיליון דולר.

יצוא שירותים עסקיים לסין

יצוא השירותים העסקיים של חברות ישראליות לסין הסתכם בשנת 2019 (זוהי השנה האחרונה לגביה פורסמו נתונים עד כה) בכ- 790 מיליון דולר, עלייה של כ- 7% בהשוואה לשנה הקומת. יצוא השירותים העסקיים כולל בעיקר יצוא שירותי מחקר ופיתוח ושירותי מחשוב ותוכנה – המהווים יחד כ90% מסך יצוא זה והוא מושפע בעיקר מפעילותם של מרכזי מחקר ופיתוח של חברות טכנולוגיה סיניות הממוקמות בישראל. סביר להניח שמגפת הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי השליכו על היקף יצוא השירותים מישראל לסין וכאשר יתפרמו נתונים עדכניים אנחנו צפויים לזהות מגמת ירידה.  הקליקו כאן לצפיה במסמך המלא שפרסם המכון הישראלי ליצוא.

שרותי תרגום לסינית ושיוק דיגיטלי בסין עבור יצואנים ישראלים

לימפיד מספקת שירותי תרגום לסינית מקצועיים עבור חברות הפעילות בשוק הסיני, בין השירותים אותם אנו מספקים: תרגום חומרים שיווקיים לסינית, תרגום חוזים, תרגום ולוקליזציה של אתרים, שירותי מתורגמנות ועוד. מלבד שירותי תרגום סינית, אנו מתמחים בקידום אתרים בסין, שיווק דיגטלי בסין, דיבוב סרטונים לסינית ולוקליציה של מוצרי תוכנה לסינית.