תרגום ולוקליזציה של אתרים לסינית: 5 פעולות שחובה ליישם בשנת 2023

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

תרגום ולוקליזציה של אתרים לסינית: אין ספק שעשיית עסקים בסין הופכת חיונית יותר ויותר עבור חברות ברחבי העולם. על פי נתונים, עד 2024, מכירות מקוונות בסין צפויות להגיע ל-3.56 טריליון דולר – יותר מסך המכירות של צרפת, גרמניה, יפן, ארצות הברית ובריטניה יחד.

תרגום לסינית ולוקליזציה של אתר האינטרנט הינם חלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק של חברות ישראליות השואפות לפרוץ לשוק הסיני. במאמר זה נדבר על 5 פעולות חשובות שיש ליישם על מנת להתאם את אתר האינטרנט שלכם לרשת האינטרנט הסינית והרגולציות החלות עליה, ולוקליזציה נכונה והתאמה לקהל הגולשים הסינים.

התאמה של האתר לגלישה במכשירי סמארטפון וטאבלט

מספר משתמשי המכשירים החכמים בסין עבר בשנת 2022 את ה-1.04  מיליארד (!).

קצב מכירת הסמארטפונים בסין גרם לעלייה חדה במספר משתמשי האינטרנט ולשינויים באופי הגלישה במשך השנים האחרונות: גלישה אימפולסיבית המתבצעת בכל רגע נתון, ובכל מקום. אתרים שאינם מותאמים לגלישה בסמארטפון ובטאבלטים צפויים לסבול מירידה בתנועת הגולשים ולפגיעה בדירוג האתר במנועי החיפוש הסינים.

אתר שמותאם לגלישת מובייל הוא אתר שבאופן אוטומטי יידע להציג לגולש גרסה מותאמת לסמארטפון או טאבלט. חשוב שהאתר יטען בקלות, ויש לבנות אותו בקוד קל וללא תמונות כבדות וקבצי פלאש.

הקפדה על תרגום מקצועי לסינית של תכני האתר ועמידה ברגולציה הסינית

תרגום מקצועי לסינית של האתר משדר רצינות ואמון בפני קהל גולשים מסין. הימנעו משימוש בשירותי תרגום אוטומטיים כגון Google Translate. הקפידו לתרגם את תכני האתר עם מתורגמן מנוסה הבקיא בתחום הספציפי של החברה או התחום בו עוסק האתר.

ענין נוסף שחשוב לזכור, מלבד רמת תרגום מקצועית, תכני האתר צריכים להיות כתובים בצורה שיווקית שתעניין את הגולשים באתר, ולא פחות חשוב – יש להקפיד על כללי הכתיבה בסינית ולא לשבץ ‘מילים אסורות’ שהרגולציה בסין אוסרת במסגרת כללי מכירה מקוונת כגון שימוש בבטוי ‘הכי טוב’ ועוד.

לתרגם אתר לסינית

אחסון אתרים על שרת בסין או בהונג קונג

לשרת שבו אתם מאחסנים את אתר האינטרנט יש השפעה עצומה על ביצועי האתר ועל חווית הגולשים הסינים המבקרים בו. ככל שהרגולציה על רשת האינטרנט הסינית התהדקה יותר, כך גם הזמינות ומהירות הטעינה של אתרים המאוחסנים על שרתים מחוץ לסין ירדה בהתאמה.

במידה ויש לכם נוכחות עסקית בסין באופן עצמאי או באמצעות שותפות עם חברות מקומיות – תוכלו לאחסן את האתר על שרת באדמת סין. במידה ואין לכם ישות עסקית רשומה בסין – תוכלו לאחסן את האתר על שרת בהונג קונג, שהיא האופציה השניה בעדיפות אחרי אחסון בשרת בסין.

שימו לב – שרתים ברמה נמוכה עשויים להשפיע לרעה על יכולות הסריקה של האתר על ידי מנועי החיפוש בסין ,לרבות Baidu  – דבר שמשפיע ישירות על דירוג האתר והופעה שלו בתוצאות החיפוש בסינית על פי מילות מפתח.

שימוש בסרטונים ותכני מדיה מתורגמים לסינית

בשנת 2023, תמשיך המגמה של צריכת תכני וידאו בסין, לצד סטרימינג ושידורים חיים, וסרטונים קצרים שיכולים לשמש למטרת שיווק ויחסי ציבור. כמובן שלתוכן כתוב ישנה חשיבות גדולה בהפצת אינפורמציה עבור הגולשים ותרומה חשובה לקידום האתר בסין במנועי החיפוש השונים, אך תכני וידאו בסינית – שצברו פופולריות רבה במיוחד בשלוש שנים האחרונות מספקים מענה לקצב החיים המהיר בסין וסביבת עבודה בה העובדים הסינים רגילים לקבל ולשלוח מידע בקצב מהיר משל זה הנהוג במערב ולרבות ישראל.

במידה ויש ברשותכם תכני וידאו השתמשו בהם לקידום המכירות בסין ושיווק המוצרים והשירותים שלכם אל קהל הלקוחות בסין. תרגמו את התכנים לסינית, הוסיפו דיבוב לסינית או כתוביות. העלו אותם לאתר והפיצו באחת מפלטפורמות הווידאו הסיניות כגון Youku.com.

פלטפורמות וידאו בסין

הכנה של דפי האתר למנועי חיפוש סינים

גם אם אין כוונה  לקדם את האתר בסין בצורה מקצועית בשלב ראשוני, חשוב לעזור למנועי החיפוש הסינים למצוא את האתר שלכם בקלות ובכך להביא תנועת מבקרים לאתר מרשת האינטרנט הסינית.

יש לתרגם לסינית את מילות החיפוש הרצויות, תגיות מטה וכותרות, ולהוסיפם לקוד העמוד באמצעות מערכת ניהול האתר. רצוי גם לרשום את האתר באינדקסים שונים בסין על מנת לסייע בחשיפתו אל מנוע החיפוש באיידו ואחרים.

תרגום ולוקליזציה של אתרים לסינית

תרגום ולוקליזציה של אתרים לסינית

מאז 2008 לימפיד מספקת שירותי תרגום סינית מקצועיים עבור חברות הנכנסות לשוק הסיני או חברות הפעילות בשוק הסיני. מלבד תרגום, אנו מתמחים בהקמת אתרי אינטרנט יעודיים לשוק הסיני, שיווק דיגיטלי בסין וקידום אתרים בסין, דיבוב מקצועי לסינית ועוד. צרו קשר להצעת מחיר מהירה ויעוץ.