האם התיירות הסינית צפוייה לחזור כבר במאי? מנהל משרד התיירות בסין חושב שכן

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

התיירות הסינית תחזור בקרוב? “בסין מתחילים להראות אופטימיות זהירה בתקופה האחרונה” אמר רועי קרייזמן, מנהל לשכת התיירות בסין בראיון שפורסם באתר ‘מאקו’. אין ספק שזה נתון מעודד עם הסרת הסגר על ערי סין כולל ווחאן – מוקד התפרצות נגיף הקורונה, בהתחשב בעובדה ששנת 2019 היתה שנה מוצלחת במיוחד עם מספר התיירים הסינים הגבוה ביותר שנרשם – כ-165 אלף תיירים סינים ביקרו בישראל, עליה של 51% ביחס לשנת 2018.

“נראה שברגע שהמשבר ייגמר התיירים הסינים יהיו כוח מאוד חזק בישראל. אנחנו מכינים את הקרקע לכך”, אומר קרייזמן. “כרגע השוק המקומי חוזר לפרוח ואחרי זה יחזור לפרוח בעולם, ברגע שהוא יהיה מוכן כמובן. הדיבור הוא שבחג הפועלים, ב-1 במאי, הסינים יחזרו לטייל בהמוניהם ומי שיוכל לקלוט אותם ירוויח”.

התיירות הסינית
תיירים סינים מבקרים באילת, צילום: גולד תיירות

האם באמת יחזרו אלפי תיירים סינים לפקוד את מצדה, תל אביב וירושלים?

התשובה היא כן, אבל לא בטוח בכלל שזה יקרה כבר במהלך חודש מאי. על אף שסין אט אט חוזרת לשגרה יש לזכור שלא מדובר בשגרת ‘עסקים כרגיל’, ישנן הגבלות רבות בכל הנוגע להתקהלות ופתיחה של עסקים בסין, לרבות מסעדות, בתי קפה וכל מה שנמצאת תחת תרבות הפנאי.

בסין, כמו בשאר חלקי העולם, תהיה החזרה לשגרה באופן איטי ומדוד. כל עוד ישראל ומדינות אירופה נמצאות בעיצומה של ההתפרצות, לא צפויות להתחדש הטיסות למדינות אלה וענף התיירות צפוי כולו להתאים את עצמו למצב החדש – עד שיימצא חיסון לנגיף  או שמימדי התפרצות המחלה יהפכו לזניחים.

הכנת הקרקע לחזרתם של התיירים הסינים אשר אותה ציין קרייזמן נכונה וללא ספק תשתלם, מי שיזרע את הזרעים כעת ייקצור את היבול בבוא העת. עם זאת, על סמך המצב הקיים בישראל, עושה רושם שלא צפויים להגיע תיירים סינים ב-1 במאי – לא במודל המוכר של קבוצות הכוללות עשרות תיירים.

התיירות הסינית לאחר משבר הקורונה

חידוש התיירות הסינית בישראל יתחיל בהדרגתיות עם ביקורם של בודדים וקבוצות קטנות, צפוייה פריחה של ‘טיולי בוטיק’ הכוללים שהיה בבתי מלון קטנים או יחידות הארחה וצימרים.  חזרתן של הקבוצות הגדולות יקרה, אבל רק בשלב מאוחר יותר.