התיירות מסין מתרסקת בעקבות נגיף הקורונה

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

כחודש וחצי לאחר שמשרד התיירות פרסם את נתוני התיירות הנכנסת לשנת 2019 המצביעים על עליה של 51 אחוזים במספר התיירים מסין עם שיא שנתי של 144 אלף, התפרצות נגיף הקורונה הסיני חותכת את זרם המבקרים מסין בארץ ומטלטלת את ענף התיירות. החלטת משרד הבריאות על איסור טיסות מסין וממנה עוצרת למעשה כמעט לחלוטין את זרם המבקרים הסינים בארץ, לפחות עד שתוסר.

מנכ”ל לשכת תיירות נכנסת, יוסי פתאל, כינה את הענין כ”קטסטרופה של ממש” ובראיון ל”גלובס” ציין כי “התקופה הזו של השנה מוגדרת כתקופת השיא של התיירים מסין – מדי שבוע מגיעים כ-2,500 עד 3,000 תיירים, כולם במסגרת מאורגנת. בסוף השבוע קיבלנו המון טלפונים לביטול טיולים. בטווח הקרוב תנועת התיירים מסין תתרסק, כשהיא תיחתך בחצי לפחות”

מתי יחזרו התיירים הסינים? מסגרת הסלפי שעוצבה על ידי ‘לימפיד’ עבור ראש השנה הסיני בתל אביב

מה עושים כעת? האם לבטל פרוייקטים מתוכננים או היערכות לתיירות מסין?

ענף התיירות היוצאת מסין ידוע בחוסר יציבותו וכל מי שעוסק בענף זה אמור לקחת בחשבון שלצד הפוטנציאל העסקי וצמיחתו המהירה של הענף בכל העולם, ישנם גם סיכונים שעלולים לגרום לתנודות חדות בזרם התיירים ואף לעצירה מוחלטת בחלק מהמקרים בשל משברים פוליטיים בין מדינות שונות לסין, הלבנת פניהם של הסינים ופגיעה ברגשותיהם, אזהרות מסע של הממשל הסיני ו’כוח עליון’ ממש כפי שקורה כעת עם התפרצות נגיף הקורונה.

למרות שמוקדם מידי לנתח את היקפי התפרצות הנגיף ולאן יתפתחו העניינים בסין ובעולם כולו, יש לזכור שגם ענף התיירות הסינית בישראל עבר תנודות במהלך השנים האחרונות כגון התפרצות נגיף הסארס, מבצע צוק איתן לצד מתיחות בטחונית משתנה, ואזהרת המסע שפרסמה ממשלת סין לביקורים בארץ בשנת 2018. כל אלה הביאו לתנודות חדות בכניסת התיירות מסין אך בסופו של דבר המשיכה המגמה החיובית של זרם התיירים מסין וענף התיירות צפוי לגדול גם השנה כל עוד אופן הטיפול בתיירות מסין יהיה מותאם בצורה נכונה לאופי התייר הסיני.

בהסתמך על ניסיון השנים האחרונות בענף התיירות הנכנסת הצומח ביותר בישראל, מומלץ לעוסקים בתחום התיירות הסינית לא לבטל תוכניות אסטרטגיות להגדלת מספרם של האורחים והמבקרים מסין, ולא לבטל פרוייקטים רצים כגון שיווק דיגיטלי, פעילות ברשתות חברתיות, תרגום של חומרים שיווקיים לסינית, אתרי אינטרנט וכ”ו. הזמן זה יכול למעשה להיות מנוצל להתארגנות טובה יותר, שיפור ושדרוג של מערך התמיכה בתיירות הסינית הנכנסת, והכנה לקראת המשך הצמחיה בתיירות הסינית הנכנסת לישראל.

תיירות מסין: נשמח לייעץ עבור לנותני שירות בתחום התיירות, מרכזי מבקרים, גלריות ובתי מלון  כיצד ניתן לשדרג את תשתית המידע שלהן לקהל התיירים מסין ולהינות מהפריחה בתיירות הסינית המבקרת בארץ. 

הקליקו כאן למידע נוסף.