שגעון הקניות של ‘חג הרווקים’ בסין: האם מותגים ישראלים יכולים להמכר ברשת הסינית?

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

חג הרווקים הסיני שחל כל שנה בתאריך -11.11 וקרוי גם פסטיבל הקניות המקוון של רשת האינטרנט בסין, כבר מזמן אינו חג אנונימי ובשנים האחרונות הקונים הישראלים נהנים גם הם מחגיגת הקניות באמצעות האתרים המובילים בהם אליאקספרס השייך לקבוצת עליבאבא.

שגעון הקניות המקוונות בסין צפוי לשבור גם השנה את כל השיאים – כאשר ענקית הקימונאות ‘עליבאבא’ מכרה במהלך 24 שעות בשנה שעברה (2019) מוצרים ביותר ב- 38 מיליארד דולר(!) , למרות האטה בצמיחה בסין היקף המסחר האלקטרוני בסין דוקא עלה בעקבות משבר הקורונה וככל הנראה יישבר שיא מכירות חדש גם השנה.

לאור הנתונים המרשימים נשאלת השאלה מדוע רק לקנות מהסינים? האם יש לישראל מה למכור לגולשים הסינים? והאם חברות ישראליות ומותגים יוכלו לקחת חלק בחגיגת הקניות הסינית ולמכור להמונים מוצרי איכות מייד אין ישראל?

בשיטוט בסקירה שפרסם המכון הישראלי ליצוא על התפתחויות והמגמות בייצוא היישראלי בסוף שנת 2019 ניתן לגלות – ולא במפתיע שישראל אינה יצואנית גדולה של מוצרי צריכה ומייצאת לעולם בעיקר טכנולוגיה, כימילים, תרופות, מכונות ויהלומים אשר נמכרו במיליארדי דולרים. אמנם ישנה ירידה לעומת היקף היצוא של שנת 2018 , שנה שבה סין הפכה להיות יעד הייצוא השני בעולם, עם עליה של 50% לעומת השנה שלפניה, אך למרות זאת, מוצרי צריכה, הנעלה והלבשה, קוסמטיקה, תכשיטים – קטגוריות אשר בהחלט מעניינות את הקונים הסינים ברשת נמכרו בסכום של מאות מיליוני דולרים בלבד.

בהשוואה למדינות אחרות כגון ארצות הברית, צרפת, ספרד, גרמניה ויפן אשר בתחומן צמחו מותגי על בתחומי הלבשה והנעלה, קוסמטיקה ומזון, ישראל נחשבת יחסית דלה במותגים בענפים אלה, אך עם זאת ישנם כמה תחומים שבהן כן ישנה דרישה מצד הקונים הסינים ויכולים להיות אטרקטיבים עבור חברות ישראליות:

חג הרווקים הסיני: אילו מוצרים יכולים להמכר בחג הבא? מה מונע מחברות ישראליות למכור מוצרים ברשת האינטרנט בהצלחה?

מוצרי קוסמטיקה מים המלח נמכרים ברשת הסינית אך לא באופן רשמי. סבונים טבעיים ושמנים כגון ‘סבון של פעם’ נמכרים אף הם ברשת הסינית אך למותגים הישראלים אין נוכחות ממשית.

יין ישראלי – שוק היין הסיני המשיך לצמוח גם בשנה החולפת והצפי הוא שעד שנת 2019 שוויו של השוק הסיני יוערך ב-69.3 מיליארד דולר.

תכשיטים, פריטי יודאיקה ויהלומים מעובדים נמכרים בסין בכמה חנויות בודדות ויש הרבה מקום לפתח ולמכור מוצרים ועיצובים יחודיים מאחר וישנה אהדה גדולה  ליהדות בסין.

צעצועים – בישראל כמה יצרני צעצועים כגון ‘סמארט-טריק’ אשר בעבר מוצרי החברה היו נמכרים בביקוש וביוקר רב בצורה לא רשמית על ידי יבואנים מקומיים המייבאים את הסחורה מארה”ב- וכיום יש למותג חנות רשמית באתר Tmall.

מותגי הלבשה – לישראל מספר מותגי הלבשה בולטים בהם ‘FOX אשר היו לה מספר חנויות בעבר בסין שנסגרו. בדיקה מראה שבגדי החברה נמכרים ברשת הסינית על ידי סוחרים עצמאיים. ענף ההלבשה הינו בעל התחרות העז ביותר אך עם צמיחת קצב המכירות בכל שנה ישנן הזדמנויות. מותגי הלבשה נישתיים כגון אופנה במידות גדולות (ביקוש הולך וגובר בסין) ובגדי הריון עשויים להצליח יותר מאשר מותגי אופנה רגילים.

מוצרי חקלאות – ישראל הינה יצואנית גדולה של מוצרי חקלאות וטכנולוגיית חקלאית. בסין ניתן לקנות היום כמעט הכל ברשת האינטרנט.

מהן הבעיות הקיימות אצל חברות ישראליות אשר מונעות מהן למכור מוצרים ברשת האינטרנט הסינית בהצלחה?

מניסיון שצברנו בשנים האחרונות, נוכחנו לדעת שחלק מהחברות והיזמים הישראלים אינם מוכנים להשקיע בסקרי שוק מקדימים בכדי לבדוק כדאיות בשוק הסיני, סקירה של מתחרים, בדיקה של רמת מחירים, רגולציות החלות על המוצרים השונים וחישוב של עלויות תפעול ולוגיסטיקה.

נוסף על כך, בכדי למכור מוצרים ברשת האינטרנט הגדולה בעולם דרושה השקעה כספית לא קטנה בפתיחת החנות באחת הפלטפורמות הקיימות, פתרונות אחסון ולוגיסטיקה, השמת אנשי שירות ומכירות בסין, וכמובן – שיווק המוצרים ברשת האינטרנט הסינית על ידי תכנון נכון של אסטרטגיה שיווקית – בדגש על רשתות חברתיות בסין לרבות וויצ’אט ו-Douyin (האחות של טיק-טוק), ושימוש בטרנדים השיווקיים החדשים לרבות תכני וידאו ושידורים חיים ללקוחות.

לסיכום

קיים פוטנציאל עסקי עבור חברות ישראליות ויזמים המעוניינים למכור את מוצריהם ברשת האינטרנט הסינית, עם זאת ישנו צורך בשינוי גישה על מנת לעשות זאת בצורה טובה יותר בכדי להביא להצלחה של מכירת מותגים ישראלים. התחרות הקיימת עם מותגים בינלאומיים גדולה ומאתגרת, אבל יש מקום למכירה של מוצרי נישה ישראליים באתרי המסחר הסינים.

לימפיד מתמחה בהקמת חנויות מקוונות ברשת האינטרנט הסינית ובפיתוח אסטרטגיית שיווק בסין, ומשתפת פעולה עם חברות המספקות פתרונות לוגיסטיקה, רישום חברות בסין והשמת אנשי שירות ומכירות. אנו מספקים שירותי תרגום לסינית, לצד עיצוב ובניית אתרים, קידום אתרים בסין ודיבוב לסינית.

לפרטים נוספים וקבלת הצעות מחיר צרו קשר.