5 טרנדים טכנולוגיים בולטים בסין לשנת 2021

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

זה כבר כמה שנים שסין כבר אינה משמשת רק כ’פס הייצור של העולם’ והיא מיישמת כבר כעת את חלק משאיפותיה הגדולות להפוך להיות מובילה עולמית בחדשנות וטכנולוגיה.  במאמר קצר זה נסקור את חמשת המגמות הטכנולוגיות המובילות השנה בסין. אם אתם פעילים בשוק הסיני או מתעניינים בכניסה לשוק המאתגר הזה, מומלץ  להכיר ולעקוב אחר הטרדנטים הטכנולוגיים הקורים כעת בסין.

שימוש בטכנולוגיית Blockchain

בלוקצ’יין היא טכנולוגיה מבוססת קהילה המורכבת מרשימת עסקאות שכל אחד יכול לקבל גישה ולאמתן. הטכנולוגיה משתמשת בקריפטוגרפיה ומתמטיקה מתוחכמות על מנת ליצור בסיס נתונים פתוח ומבוזר לכל עסקה, בין אם מדובר בכסף, רכוש, סחורות למינהן, שירותים ועוד. בשנת 2019 הביע הנשיא שי ג’ינפינג את תמיכתו בבלוקצ’יין לשינוי המגזר הטכנולוגי והתעשייתי של המדינה.

לא מזמן העיר טיאנג’ין פרסמה לראשונה את תעודת קיזוז הפחמן שלה המבוססת בלוקצ’יין עם AntChain. באופן זה, הנפקה, מסחר וביקורת של קיזוזי פחמן יהיו שקופות וניתנות למעקב. העיר משמשת כמרכז תעשייתי, המתמקד בפטרוכימיה, והיא מובילה את תוכנית העיר האקולוגית – תוכנית ידידותית לסביבה לקראת כלכלה ירוקה.

 

זמרים וירטואליים / ‘ווקאלואידים’

הסינים, בעיקר הדורות הצעירים הם מהמאמצים הראשונים של ‘ווקאלואידים’, סינכרון (מאש-אפ בעגה המקצועית) או שילוב של טכנולוגיה ומוזיקה בהשתתפות זמרים. ווקאלואידים פותחו והפכו פופולריים לא מכבר ביפן, עם אמני K-Pop (הפופ הקוריאני) ומשפיעי רשת. ההערכה היא  כי 390 מיליון סינים צופים באלילים וירטואליים. אחת מכוכבי העל ה’ווקאלואידים’ העולה היא Luo Tianyi, כאשר כ -150 מיליון צופים בשידור חי את הופעתה באמצעות מכשירים ניידים וטלוויזיות.

לואו היא כוכבת הפופ הראשונה הדוברת ושרה במנדרינית, שנוצרה במחשב. רוב המעריצים שלה נולדו אחרי שנת 2000, מתגוררים בערים הגדולות בסין והכרטיסים שלה נמכרים לרוב תוך דקות. זמרים וירטואליים עדיין נמצאים תחת תעשיית האנימציה, שהגיעה ל 35 מיליארד דולר בשנה שעברה, על פי iQiyi.

היואן הדיגיטלי

מאחר שסין מאמצת לחיקה את טכנולוגיית הבלוקצ’יין, אחת ממטרותיה היא גם ליצור מטבע דיגיטלי משלה. זה לא מהדברים שיקרו בעתיד, אלא זה כבר קורה בימים אלה כאשר הבנק המרכזי של סין פרסם את הדוח הרשמי שלו על היואן הדיגיטלי. היואן הדיגיטלי פועל בטכנולוגיית בלוקצ’יין אך באופן אירוני, רק הבנק העממי של סין – Bank Of China  הוא המנפיק היחיד ובעל שליטה מלאה. רק מספר מוגבל של בנקים מסחריים יכולים להמיר ולהפיץ את היואנים הדיגיטליים.

אחת היוזמות של המדינה היא ביטול הלבנת הון באמצעות טכנולוגיה זו ומעבר לתשלומים ללא מזומן. נכון לסוף חודש יוני, המשתתפים הסינים שהיו מעורבים בניסויים כבר השתמשו בכ- 5.3 מיליארד דולר. היואן הדיגיטלי יהיה המטבע הדיגיטלי הרשמי של סין.

מספר משתמשי ה- 5G בסין יעבור את החצי מיליארד עד שנת 2023

אימוץ טכנולוגיית ה- 5G צפוי לגדול בשנים הקרובות. לאחרונה פרסם משרד התעשייה והטכנולוגיה הסיני מסמך הנחיות לשימוש ביישומי 5G לשנים 2021 עד 2023, מה שצפוי להגדיל פיתוח ושימוש ביישומי 5G בקרב הצרכנים.

סין שואפת לשלב את טכנולוגיית ה- 5G במערכת האקולוגית המשולשת: טכנולוגיית מידע, תקשורת ותשתיות. נכון לכתיבת שורות אלה, משתמשי רשת 5G עברו את רף ה -160 מיליון, על פי CGTN. ולפיכך, סין מצפה שעד שנת 2023 מספר המשתמשים יהיה יותר מ -560 מיליון.

היעדים הסביבתיים שהציבה סין משפיעים על הדרישה לרכבים חשמליים

לסין יש יעדים סביבתיים חדשים המעצבים את הדרישות לרכבים חשמליים. מלבד הכלכלה הדיגיטלית ופיתוח הבינה המלאכותית המשולבות בערים חכמות, עסקים וחברות תעשייתיות, המדינה הכריזה על  להפחתה דל פליטת הפחמן והגדיר  מטרה שאפתנית במיוחד: להגיע לפליטת פחמן נטו-אפס עד 2050.

כמובן שטסלה הינה החלוצה של המכוניות החשמליות, אך גם היצרנים המקומיים בסין שוקדים על מאמציהם לייצר מכוניות ירוקות. על פי JP Morgan, השחקנים המקומיים מביאים חדשנות באמצעות מכוניות חכמות וסוללות EV. באמצעות ייצור מכוניות אינטליגנטיות, הם יכללו פיצ’רים של נהיגה אוטונומית, חניה חכמה ומעקב אחר תנועה בזמן אמת. בינתיים, פתרונות הסוללה לרכבים חשמליים יכללו ביצועי סוללה טובים יותר, זמן טעינה מהיר ושירותי טעינה ניידים.