שוקלים להכנס לשוק הסיני? אל תסתפקו במידע המיועד לחברות זרות, עשו זאת בדרך הסינית

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]
מאמר אורח מאת תרצה ערב

חברות ישראליות המעונינות להכנס לשוק הסיני בדרך כלל מסתמכות על מידע באנגלית ועל הניסיון שלהן בשווקים בינלאומיים אחרים. במוקדם או במאוחר מגלות החברות שלשוק הסיני חוקים משלו, ואלה כתובים ומתנהלים בשפה הסינית. מסיבות עסקיות ותרבותיות, עובדים, שותפים עסקיים ומפיצים לא חושפים את כל המידע והידע הקיים ברשותם, והחברה מוצאת עצמה עד מהרה במבוי סתום.

השלב הראשון של חברות המעוניינות להכנס לשוק הסיני הוא הכנת דו”ח GO/ NO GO, הסוקר את הענף בו החברה פועלת, וממפה את הסביבה העסקית בסין: מתחרים ומחירים, שיטות הפצה, וניתוח ביקורות של לקוחות הקיימות ברשת האינטרנט הסינית. ניתן אף לשלב בדוח ראיונות עומק עם מומחים סינים בתחומים שונים, שיתנו את חוות דעתם על המוצר ואופן החדירה המומלץ לשוק הסיני המאתגר. הדוח מסתמך בעיקר על מקורות בשפה הסינית, והוא משמש את מקבלי ההחלטות בחברה בשאלה האם השוק הסיני אכן מתאים למוצרי החברה.

השלב השני בחדירה לשוק הסיני הוא הכנת תכנית אסטרטגית: גיבוש של אסטרטגיה ותכנית שיווק אופרטיבית, שמטרתה להגדיל את המכירות ולטייב את מערכות היחסים עם השותפים המקומיים בסין.

 

חברות שעונות על הקריטריונים של משרד הכלכלה יכולות לגשת בהסתמך לתכניות ‘של”ב’ ו’כסף חכם’, המסייעות לחברות ישראליות בסכום של עד מליון ש”ח בחדירה לשווקים חדשים או מהלך שיווקי בשווקי יעד מועדפים. במהלך השנים האחרונות גדל באופן משמעותי מספרן של החברות הנגשות לתכנית, והתחרות על המימון הפכה קשה יותר. חברות הניגשות לתכנית מחוייבות להכין תכנית מקיפה וממצה, הנסמכת על נתוני אמת והבנה מעמיקה של השוק. בשל כך ההכנה מצריכה עבודה מדוקדקת ותכנית אופרטיבית שתציג באופן הברור ביותר את מוצרי החברה והפוטנציאל הגלום בה.

השלב השלישי הינו הוצאת התכנית לפועל. כל תכנית, טובה ככל שתהיה, מצריכה התאמות ושינויים על פי הקורה בשטח. איתור של שותפים פוטנציאלים, הקמת מערך הפצה ולמידה מתמשכת של השטח – כל אלו מצריכים הבנה מעמיקה בשוק המקומי ויכולת להתגמש בהתאם למציאות.

תרצה ערב, מספקת את כל השירותים שאוזכרו כאן.

כדוברת, כותבת וקוראת את השפה, ראתה את סין במהלך ה-15 שנים האחרונות מאינספור זוויות – החל מעבודה בארגון ממשלתי סיני ועד להקמה וניהול של חברה ישראלית בסין. על מנת לפעול בצורה המיטבית בסין, הגיעה תרצה למסקנה כי יש לבסס את הפעילות על מידע מנקודת מבט סינית, ולהקים אופרציה מערבית באופייה בעלת סממנים מקומיים. תרצה מסייעת לחברות ישראליות החל מהבנת הענף והשוק הסיני, דרך הכנת תכנית אופרטיבית והגשת החברה לתכנית כסף חכם ועד מימוש התכנית בפועל.

לפרטים נוספים הקליקו כאן או צרו קשר.

מעוניינים בתרגום לסינית מקצועי? צרו קשר לקבלת הצעת מחיר מהירה