מיעדים אתר אינטרנט לשוק הסיני? כיצד עושים זאת בצורה נכונה?

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

התאמה של האתר לגלישה במכשירי סמארטפון וטאבלט

השנה, מספר משתמשי המכשירים החכמים בסין עבר את ה-780 מיליון (!).

קצב מכירת הסמארטפונים בסין גרם לעלייה חדה במספר משתמשי האינטרנט ולשינויים באופי הגלישה: גלישה אימפולסיבית המתבצעת בכל רגע נתון, ובכל מקום. אתרים שאינם מותאמים לגלישה בסמארטפון ובטאבלטים צפויים לסבול מירידה בתנועת הגולשים ולפגיעה בדירוג האתר במנועי החיפוש הסינים.

מבדיקה שערכנו בנתונים סטטיסטיים באתר של לקוח שאנו מנהלים עבורו קמפיין פרסומי ברשת האינטרנט הסינית, גילינו עלייה של מעל 20% במספר המבקרים באמצעות סמארטפונים תוך חמישה חודשים בלבד – דבר המשקף את המגמה הכללית בסין.

אתר שמותאם לגלישת מובייל הוא אתר שבאופן אוטומטי יידע להציג לגולש גרסה מותאמת לסמארטפון או טאבלט. בנוסף האתר צריך להיטען בקלות, ולהבנות בקוד קל וללא תמונות כבדות וקבצי פלאש.

הימנעו מבניית אתר אינטרנט בפלטפורמות ‘עשה זאת בעצמך’

חברת Wix הישראלית, פיתחה את אחת הפלטפורמות המובילות בעולם לבניית אתר אינטרנט בשיטת עשה זאת בעצמך, ובזכות כלי אפקטיבי לבניית אתרים, תבניות עיצוב מתקדמות ושירות מצוין, וויקס הנה בעלת אחד מהמוצרים הפופולריים ביותר בשוק בניית האתרים.

עם זאת, אתרי Wix, כמו גם פלטפורמות דומות אחרות חסומות ברובן בסין והאתרים אינם נגישים לקהל הגולשים במדינה. הרשת הסינית חוסמת פלטפורמות מסוג זה מאחר וכל האתרים מאוחסנים על שרת משותף המאחסן בו אתרים רבים, ואין לה שליטה על כל התכנים המופצים על האתרים השונים – סוג של עונש קולקטיבי, גם אם אתר האינטרנט שלכם אינו כולל תכנים שאסורים בסין.

תוכלו לחסוך זמן ובזבוז כסף אם תבנו מראש אתר אינטרנט עצמאי שאינו מסתמך על פלטפורמות אלו.

אחסון אתר על שרת בסין אינו בגדר חובה

אחסון האתר על שרת בסין אכן יקנה גישה מהירה לקהל הסיני וזמן טעינה מהיר של עמודי האתר ותכני מדיה כבדים יותר. עם זאת, אחסון אתר בסין מחייב עמידה ברגולציות של רשות האינטרנט הסינית המחייבות את האתר לשאת במספר ICP, ופרוצדורות של רישום הכוללות ביורוקרטיה שעשויה לקחת עד 4 שבועות. רק חברות רשומות בסין יכולות לאחסן בסין.

נוסף על כך, ממשק הניהול של השרת אינו באנגלית בדרך כלל, ושירות הלקוחות והתמיכה הטכנית ניתנים בשפה הסינית בלבד. אם אתר האינטרנט שלכם הוא תדמיתי או סטנדרטי איננו ממליצים לאחסנו בסין. במידה ואתר האינטרנט מיועד למסחר אלקטרוני או פורטל גדול, רצוי לשקול לאחסן אותו על שרת בהונג קונג, או בסין – במידה ובבעלותכם חברה רשומה בסין.

רכישת דומיין סיני .cn.

רבים חושבים כי שימוש בדומיין סיני עם סיומת .cn או com.cn עדיף על דומיין .com. ניתן להבין חשיבה זו מאחר ורצוי לבצע מלבד תרגום האתר לסינית גם לוקליזציה שלו והתאמה לקהל הגולשים הסיני.

עם זאת, מחקרים הראו שהסינים מעדיפים בהרבה סיומת .com ועל פי הדו”ח ה-34 של רשות האינטרנט הסינית, רק 55% מהאתרים בסין הם בעלי סיומת .cn

יש לכם סרטונים באתר?

שדרו אותם על נגן מדיה מותקן באתר שלכם או באחת מפלטפורמות הווידאו הסיניות כגון Youku.com. באתרים רבים מוצגים סרטוני תדמית ומוצר, או מדריכים קצרים אשר מופעים באתר באמצעות שילוב הסרטון ב-youtube או Vimeo. מאחר ופלטפורמות אילו אינן נגישות בסין, גולשים במדינה יראו מלבן ריק במקום נגן המדיה. ניתן לפתור בעיה זו באמצעות העלאת הסרטונים לפלטפורמה סינית והטמעת הקוד באתר.

אינטגרציה עם רשתות חברתיות סיניות

הפעילות השיווקית של האתר נעשית היום גם באמצעות רשתות חברתיות כגון Facebook, youtube, Twitter ועוד. מאחר ורשתות אילו חסומות בסין, גולשים מסין לא יוכלו לצפות בתכנים או לעקוב אחר הפעילות השיווקית שלכם.

לסין רשתות חברתיות משל עצמה והיקף הפעילות בהן גבוה. רצוי לפתוח חשבונות ברשתות אילו ולהפיצם בשפה הסינית. פתיחת חשבון וניהול חשבון למטרת צרכי שיווק בסין מצריכים הבנה נרחבת ברשת האינטרנט הסינית וניסיון מקצועי בתחום.

אינטגרציה עם שירותי תשלומים מקוונים סינים

אמצעי התשלום המקוונים בסין פופולריים ביותר ומהמתקדמים בעולם, זאת בעקבות התפתחות המסחר האלקטרוני במדינה בשנים האחרונות. עם זאת, שירות התשלום פייפאל אינו נפוץ בסין כמו במערב, ורבים מהגולשים הסינים אינם מחזיקים כרטיסי אשראי בינלאומיים. במידה ואתר האינטרנט שלכם מציע שירותי תשלום באמצעות פייפאל או סליקת אשראי, רצוי לעשות התאמה ואינטגרציה עם אמצעי תשלום סינים.

היום, קל יותר מתמיד לבצע אינטגרציה עם מספר פלטפורמות סיניות לתשלומים מקוונים, מאחר וחברות מערביות אינן מחויבות בפתיחה של חברה בסין או בעלות על ישות עסקית בסין. חלק מהפלטפורמות גם נותנות שירות באנגלית עבור לקוחות מהמערב המעוניינים להשתמש בשירותי התשלום שלהן באתר האינטרנט.

הכנה של דפי האתר למנועי חיפוש סינים

גם אם אינכם מתכוונים לקדם את האתר בסין בצורה מקצועית, חשוב לפחות לעזור למנועי החיפוש הסינים למצוא את האתר שלכם בקלות ובכך להביא תנועת מבקרים לאתר מסין.

תרגמו את מילות החיפוש הרצויות, תגיות מטה וכותרות לסינית, והוסיפו אותם לקוד העמוד באמצעות מערכת ניהול האתר שלכם.

תרגום איכותי של תכני האתר לסינית

תרגום איכותי של האתר משדר רצינות ואמון בפני קהל גולשים מסין, ויש להימנע משימוש בשירותי תרגום אוטומטיים כגון Google Translate. רצוי לתרגם את תכני האתר עם מתורגמן מנוסה שבקיא בתחום הספציפי של החברה או התחום בו עוסק האתר, ונוסף על כך, לבצע הגהה עם מתורגמן נוסף בכדי לוודא שאיכות התרגום אכן טובה.

זכרו, מלבד רמת תרגום איכותית ותרגום נכון של תכנים ומונחים, תכני האתר בסינית צריכים להיות כתובים בצורה שיווקית המעודדת את מבקרי האתר לקרוא ולהתעניין, מה שמצריך יכולות כתיבה גבוהות.