עסקים בטיוואן: 4 עובדות שחשוב לדעת לקראת פעילות עסקית

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

טיוואן, נחשבת כבר שנים שוק אטרקטיבי עבור חברות טכנוגלוגיה ישראליות בתחומי העיר החכמה, תחבורה, מדיקל, טכנולוגיות חינוך, חקלאות ועוד. היא אינה חלק מהשוק הסיני, היקף השוק קטן בהרבה, התרבות העסקית שונה וכמובן – ישנה מורכבות גיאופוליטית מול הסין שמשליכה על עשיית עסקים בטיוואן. על כל אלה דובר רבות ותוכלו לקרוא על כך במדריך לעשיית עסקים בטיוואן שנכתב על ידי נספח משרד הכלכלה מר צליל להב.

במהלך השנים האחרונות סיפקנו שירותים עבור לא מעט חברות ישראליות לקראת פעילות בשוק הטיוואני או חברות הפעילות בו, ונרצה לספר במאמר זה על כמה עובדות חשובות שיש לקחת בחשבון במידה ואתם לקראת פעילות עסקית, פגישות, תערוכות, ושיתופי פעולה עם חברות מקומיות.

סינית מסורתית – הכתב הרשמי של טיוואן

הכתב הסיני המסורתי נמצא בשימוש בטייוואן ובהונג קונג בגרסתו המסורתית המקורית אשר נכתבה על ידי העם הסיני במשך אלפי שנים. על אף שבסין וסינגפור החלו לאמץ את הסימניות המופשטות לאחר 1949, בטייוואן המשיכו להשתמש בטקסט “הישן” המסורתי בשל ההפרדה הפוליטית מסין הקומוניסטית לאחר שמפלגת השלטון הסינית ברחה לטיוואן עם סיום מלחמת האזרחים ועליית הקומוניסטים.

תרגום לסינית בטיוואן יעשה לסינית מסורתית. במידה וישנם ברשותכם טקסטים שתורגמו כבר לסינית מופשטת הנהוגה בסין – אין צורך לתרגם שוב משפת המקור לסינית מסורתית. ניתן להשתמש בתוכנה הממירה סינית מופשטת למסורתית, אך חשוב לבצע הגהה על ידי מתורגמן מקומי מטיוואן מאחר ודרושה התאמה של מינוחים, סגנון כתיבה והתאמה לקהל היעד.

שפה מדוברת – טיוואנית מנדרינית

השפה הרשמית המדוברת בטיוואן היא סינית מנדרינית -אותה השפה מדוברת הרשמית של סין. עם זאת, המבטא הטיוואני שונה מזה של סין עצמה. במידה ואתם מעוניינים בדיבוב סרטון תדמית שידבר לקהל היעד בטיוואן, רצוי להתאים קריינות על ידי קריינים מקומיים.

עסקים בטיוואן

לוקליזציה ותרגום אתרים, הקמת אתרים יעודיים לשוק הטיוואני

אתרי אינטרנט יעודיים לשוק הטיוואני צריכים להיות מתורגמים לסינית מסורתית, ורצוי שהתרגום יעשה על ידי מתורגמנים מקצועיים מקומיים, במיוחד כשמדובר בתרגום של תוכן שיווקי המכוון לקהלים מקומיים.

מבחינת לוקליזצייה – בשונה מהאתגרים הנפוצים בלוקליזציה של אתרים לשוק הסיני כגון חומת האש הסינית, אחסון על שרת בסין, רשתות חברתיות חסומות לצד רכיבים טכניים שאינם עובדים בסין – הדברים בטיוואן הרבה יותר פשוטים. ניתן לאחסן על שרת מקומי, שירותי גוגל פתוחים ואף פופולריים במדינה והלוקליזציה של האתר עצמה מסתכמת בעיקרה בתרגום מקצועי לסינית וכתיבה מותאמת לקהל היעד, וחזות האתר והתאמה ויזואלית לקהל המקומי במידה וישנו צורך.

שיווק דיגיטלי וקידום אתרים בטיוואן

בשונה מסין עצמה, רשת האינטרנט של טייוואן יותר פתוחה, שירותי גוגל זמינים לצד הרשתות החברתיות המערביות כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פלטפורמות וידאו כגון יוטיוב ו-VIMEO פתוחות ופופולריות. מנוע החיפוש הפופולרי בטיוואן הוא גוגל עם שליטה כמעט אבסולוטית של 94% מהשוק – נתון חשוב במידה ואתם מעוניינים בקידום אתרים אורגני בטיוואן או קמפיין מודעות בתשלום.

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית, ועל פי נתונים מעל 97% ממשתמשי רשת האינטרנט המקומיים יש חשבון פייסבוק. קבוצות גילאים צעירות יותר משתמשות ברשתות החברתיות החדשות יותר כגון אינסטגרם וטיק-טוק. תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית בטיוואן יהיה שונה בתכלית מזו המכוונת לסין, חשוב להכיר את הטרנדים העדכניים, ולבצע מחקרים מקדימים על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה.

שירותי תרגום סינית, קידום אתרים בטיוואן והקמת אתרים

במידה ואתם מעוניינים בשירותי תרגום סינית מקצועיים עבור הפעילות העסקית בסין, יעוץ לגבי קידום אתרים ושיווק דיגיטלי בטיוואן, דיבוב סרטונים או הקמת אתר אינטרנט, – נשמח לשמוע מכם! צרו קשר להצעת מחיר מהירה, או קבלת יעוץ ללא עלות.