כך תמנעו פריצה לאתר האינטרנט שלכם

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

פריצה לאתר האינטרנט: מתקפת ההאקרים שהתבצעה בחודש שעבר היתה חריגה בהיקפה, על פי דיווחים, אלפי אתרים בבעלות ישראלית ניזקו, הושחתו וחלקם נזקקו לשחזור ובניה מחדש.  פריצות לאתרים, הפלה השחטה שלהם הינה תופעה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות, ויכולה להתבצע כאקט פוליטי, הונאה ברשת, ופריצות על ידי בעלי אינטרס שונים המעוניינים לפגוע בעסקים.

פריצה לאתר האינטרנט – מהן ההשלכות?

פריצה של האתר שלכם עשויה להשבית את תפקוד האתר באופן חלקי או מלא, ועשויה להוות פגיעה משמעותית בנכס אסטרטגי של העסק, הכנסותיו הישירות והעקיפות של העסק, גניבה של דאטה בעל משמעות אסטרטגית לעסק, ופגיעה קשה בפעילותו של האתר ודירוג האתר במנועי החיפוש השונים.

באמצעות סידרת פעולות תוכלו למזער סיכויים לפירצת האתר שלכם ובמקרה של פריצה – ניתן יהיה לבצע הסדרה מהירה של האתר שתמזער נזקים בעסק.

 

בצעו גיבוי לקבצי האתר טרם פריצה לאתר האינטרנט

חשוב מאוד לשמור גיבוי מלא של קבצי האתר שלכם כולל קבצי תוכן, קבצי מקור וקבצי SQL – כך שבמקרה של פריצה והשחטה של האתר יהיה לכם גיבוי עדכני להתקנה. בהתאם לקצב בו מתעדכן האתר יש לבצע תדירות של גיבויים – זאת בכדי למזער נזקים ואובדן של דאטה ותוכן שהועלה לאתר מאז שבוצע הגיבוי האחרון. רצוי לשמור את הגיבויים באופן מסודר, על זיכרון נייד ועל אחסון ענן.

פריצה לאתר האינטרנט

שדרגו את חבילת האחסון שלכם

חברות האחסון מציעות חבילות אבטחה שונות הכוללות מערכת הגנה מוירוסים ופריצות, התראות אבטחה, וגיבוי אוטומטי יומי לאתר המאפשרת הסדרה מהירה ופשוטה של האתר במיקרה ונפרץ.

לעיתים מדובר בהוצאה לא קטנה שעשויה לעלות מאות עד אלפי דולרים בשנה (תלוי בהתאם לגודל האתר והמבנה שלו) אבל אם האתר שלכם הוא נכס אסטרטגי עבור העסק שלכם, משמש כערוץ מכירה חשוב, מכיל דאטה-בייס גדול וחשוב או מדורג גבוה במנועי החיפוש – ההשקעה שווה ומשתלמת בהחלט במקרה של פריצה לאתר, השחטה שלו ומחיקה מוחלטת של האתר מעל פני הרשת.

משתמשים בפלטפורמת וורדפרס? ודאו שהגרסה מעודכנת

מערכת וורדפרס הינה אחת מפלטפורמות האתרים הנפוצות בעולם, וגם אנחנו ממליצים ללקוחותנו להקים את אתר האינטרנט שלהם המיועד לשוק הסיני על פלטפורמה זו משלל סיבות. אחת לכמה זמן יוצאת גרסה מעודכת של המערכת שבין השאר כוללת שורה של עדכנים נגד פרצות, וודאו שהגרסה שלכם מעודנת לגרסה הכי חדשה.

דגש גדול על עדכון תדיר של כל התוספים המותקנים על מערכת ניהול התוכן מאחר ואילו מספקים גישה קלה להאקרים לפרוץ לאתר שלכם.

שנו סיסמאות בתדירות גבוהה

חשוב לשנות ולעדכן סיסמאות לגישה למערכת ניהול של האתר, וכמו כן סיסמא לחשבון האחסון והשרת עליו מאוחסן האתר, וסיסמאות שונות למרכז הבקרה (Control panel) וסיסמאות FTP. ביחרו סיסמאות מורכבות מסימנים, אותיות ומספרים על מנת להקשות פריצה שלהן.

המעיטו במתן גישה למערכת ניהול התוכן של האתר

רצוי שכמה שפחות אנשים יוכלו לקבל גישת למערכת ניהול התוכן של האתר ולשרת עליו מאוחסן האתר בכדי להקטין סיכויים לפריצת האתר. וודאו שעל המכשיר ממנו אתכם ניגשים לניהול האתר מותקנת תוכנת אנטי-וירוס עדכנית והמכשיר נקי מוירוסים ותוכנות זדוניות.

לימפיד מתמחה בהקמת אתרים יעודיים לשוק הסיני, תרגום לסינית, תרגום אתרים לסינית וקידום אתרים בסין. צרו קשר לקבלת הצעת מחיר או יעוץ ללא עלות.