פרסום ושיווק בבאידו עבור חברות ישראליות – עדכון תקנות חשוב לשנת 2022

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

מאז הקמתה בשנת 2000 ,הפכה באידו השחקן הדומיננטי בשוק החיפוש המקוון של סין. ככל שהחברה התפתחה, היא הפכה לפלטפורמת פרסום רבת עוצמה. יחד עם זאת, בשל עוצמתה, באידו זוכה לביקורת מוגברת מצד הרגולטורים הסיניים והממשל הסיני. על רקע החששות של הממשל הסיני להיותה מונופול ואפשרות לפגיעה בפרטיות המשתמשים, הוטמעו תקנות חדשות, המשפיעות על האופן שבו עסקים יכולים לפרסם במנוע החיפוש.  במידה והנכם פעילים בשוק הסיני או מתעניינים בהשקת קמפיין שיווק דיגיטלי בסין, חשוב להיות מודעים לתקנות העדכניות. במאמר זה, ניגע בשינויים המרכזיים שבוצעו במהלך השנה האחרונה ונספק עצות לחברות הישראליות כיצד לעמוד בהם.

מהם התחומים האסורים לפרסום וקידום בבאידו?

ממשלת סין אוסרת פרסום של תכנים העוסקים בתחומים הבאים: תרופות, גסויות, פורנוגרפיה, הימורים, פורקס ומסחר באופציות בינאריות, אמונות טפלות, טרור ואלימות.

לבאידו – שהינו מנוע החיפוש המוביל בסין, יש מדיניות מגבילה עוד יותר. בנוסף להגבלות הממשלתיות, באידו אוסר לפרסם מודעות לעסקים בתעשיות הבאות: מכשור ומכשירים רפואיים, טיפול רפואי ובריאות, מוצרי בריאות, בתי מכירות פומביות, הזדמנויות לזכיינות, מוצרי מין, מטבעות וירטואליים ויציבות פוליטית.

קידום אתרים אורגני בסין

מהן תקנות הפרסום הכלליות בבאידו המעודכנות לשנת 2022?

באידו שואפת להמשיך ולתקן את מערכת הפרסום האקולוגית וליצור סביבה בריאה ובת קיימא יותר עבור מפרסמים ומשתמשים. תקנון הפרסום הכללי הוא כדלקמן:

  • כל המפרסמים יידרשו להיות בעלי רישיון פרסום תקף של באידו (ניתן לפרסם בבאידו רק באמצעות סוכן מורשה).
  • המודעות חייבות להיות רלוונטיות לשאילתה של המשתמש ואסור להכיל מידע שקרי או מטעה.
  • מודעות חייבות להוביל לדף נחיתה התואם את הנחיות התוכן של באידו.
  • תוכן המודעות אינו יכול לבקר המוצרים ושירותים של עסקים מתחרים.
  • המודעות צריכות להיות ברורות, תמציתיות והמשתמשים צריכים לזהות אותן כמודעות.
  • אם המודעות מכילות נתונים, שאילתות ופרטי סקר, יש להציגם במדויק.
  • הימנעות מצירופי מילים סופרלטיביים כמו “הטוב ביותר”, “הכי טוב, ו”מספר 1”

מהן המגזרים המופקחים בסין?

יש לא מעט מגזרים מוסדרים בסין בכל הקשור לפרסום בבאיידו. בין מגזרים אלו נכללים חינוך, בריאות, פיננסים ועוד רבים אחרים. אם ברצונכם לפרסם מודעות הנוגעות בכל אחת מהענפים הללו, יש לוודא שתוכן המודעה תואם את התקנות הרלוונטיות. הנה סקירה מהירה של כמה מתקנות הפרסום החשובות ביותר בסין.

1) חינוך – חל איסור לפרסם מודעות המבטיחות תוצאות בבחינות בסין. איסור זה חל גם על בתי ספר פרטיים ומכוני הדרכה, אפליקציות למינהן. בנוסף, מודעות הכוללות תמונות או סרטונים של ילדים מתחת לגיל 18 אינן מותרות אלא אם קיבלו הסכמת הורים.

2) שירותי בריאות – יש לפרסם תרופות מרשם בפרסומים פרמצבטיים/רפואיים ייעודיים. מוצרים כגון תרופות וסמים רעילים, סמים רדיואקטיביים חייבים לשמש רק אנשי מקצוע רפואיים ואין לפרסם אותם. אין להציג ציוד רפואי, מוצרי יופי ואחרים שעלולים להשפיע על בריאותם הפיזית והנפשית של קטינים.

3) השקעות – מודעות שמציגות השקעות, בין אם מוצרים או שירותים שעבורם משקיעים יכולים לצפות להחזר על ההשקעה, חייבות לכלול אזהרות לגבי הסיכונים הפוטנציאליים.

תקנות על דף נחיתה שמתארח בבאידו: מה כדאי לדעת

באפריל 2021, באידו פרסמה מדיניות שמודיעה למשתמשי באיידו חדשים, המצהירה שמעתה עסקים יכולים לפרסם את העסק שלהם במנוע החיפוש באמצעות דף הנחיתה המתארח בשרתי Baidu. זה אומר שלא ניתן לקשר מודעות לאתרים חיצוניים כפי שהיה ניתן מקודם.  לבאיידו יש מנוע דף נחיתה בשם Jimuyu (基木鱼), בונה אתרים הנגיש בחשבון Baidu PPC. משתמשים יכולים למעשה ליצור מיני-אתרים ודפי נחיתה, מיני-אפליקציות ואתרי HTML5 בטעינה מהירה עם הכלי הזה.

עבור מפרסמים שעדיין אין להם אתר סיני, זו הדרך הטובה ביותר להתחיל ולהשיק אתר שאינו דורש מיומנויות טכניות ולמעשה עשוי לחסוך בתרגום והקמת אתרים יעודיים לסין. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהממשק הוא בסינית, וזו עוד סיבה שישנו צורך במומחה SEO או PPC דובר שפת אם או מפתח אתרים כדי להגדיר אותו.

בעקבות עדכון המדיניות הזו, חברות שזכאיות עדיין לפרסם (ויכולות להיות ברשימת ההיתרים) את אתר האינטרנט שלהן באמצעות קמפיין מודעות בבאיידו, חייבות להכלל ברשימת Fortune Global 500 או להיות חלק מארגונים ממשלתיים. חברות ומותגים שרוצים להיות ברשימת ההיתרים חייבים להיות בעלי הוכחות ותיעוד כדי להגיש בקשה.

פרסום ושיווק בבאידו וקידום אתרים בסין עם לימפיד – החברה המקצועית בישראל

לימפיד היא החברה הותיקה והמקצועית בישראל לקידום אתרים בסין ושירותי פרסום במנוע החיפוש באידו. צוות המומחים שלנו ממוקם בסין וניהול הפרוייקט נעשה עבור לקוחות מישראל בעברית. מאז שנת 2008 צברנו ניסיון בשיווק דיגיטלי בסין עבור חברות מתחומים רבים: טכנולוגיה, מד-טק, יהלומים, תיירות בישראל, טכנולוגייה חלקאית, מוצרי צריכה ומזון, תוכנה, תיירות מרפא, תחום האופטיקה, כימיכלים ועוד.