קידום אתרים אורגני בסין לעומת קמפיין מקוון בתשלום: מהי אסטרטגיית השיווק הנכונה ?

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

קידום אתרים אורגני בסין או קמפיין מקוון בתשלום במנועי חיפוש? הדיון על כך אינו חדש עבור חברות המבקשות למכור את השירותים/מוצרים שלהן בשוק הסיני. לצד אפשרויות חדשות לפרסום ויחסי ציבור שצמחו בסין בשנים האחרונות כגון וויצ’אט, פלטפורמות מסחר ואפליקציות תוכן, החשיפה באמצעות מנועי החיפוש בסין ממשיכה להיות אפקטיבית עבור יצאונים רבים.

על אף שינוי מגמה שקורה בשנה האחרונה, באיידו הוא עדיין מנוע החיפוש מספר אחת בסין ומשמש כפלטפרומה טובה ויעילה להבאת תנועת גולשים לאתר האינטרנט בסינית. נכון לכתיבת שורות אלה, באידו שולט בשוק מנועי החיפוש בסין, עם נתח שוק של 69%. עם זאת יש לשים לב גם לשחקנים אחרים בזירה שלהם ייתרונות אחרים השונים מבאיידו.

במידה ואתם מתכננים לנצל את הכוח של מנועי החיפוש בסין ולקדם מכירות, מאמר זה יסייע לכם לעשות סדר בין היתרונות והחסרונות של קידום אתרים בסין לעומת השקת קמפיין מקוון בתשלום (Pay Per Click) ויעזור לכם להחליט מהי האסטרטגיה המתאימה לכם.

קידום אתרים אורגני בסין

מהו קידום אתרים אורגני?

בקידום אתרים אורגני בסין אנו משתמשים בכתיבה ופרסום תוכן בסינית לצד אופטימיזצייה של האתר, הוספת קישורים ופעולות אחרות בכדי להעלות דרוג האתר בתוצאות החיפוש בבאיידו או מנועי חיפוש אחרים בסין, ולהביא תנועת גולשים לאתר באופן אורגני, ללא צורך בתשלום על התנועה שנכנסת לאתר.

היתרונות של קידום אתרים אורגני בסין

קידום אתרים אורגני נחשב זול בהשוואה להשקת קמפיין מקוון PPC. עם אסטרטגיית שיווק נכונה, מחקר מילות מפתח ובחירה נכונה שלהם, אופטימיזציה של דפי האתר ותוכן שמשרת היטב את מנועי החיפוש והגולשים באתר, המאמצים ישתלמו לטווח הארוך. הקלקות על תוצאות אורגניות לא עולות כסף, ולרוב מכניסות תנועה איכותית יותר של גולשים שככל הנראה מצאו באתר שלכם את מה שחיפשו בבאיידו. בנוסף, אתר שמדורג היטב לאורך זמן משבח את ערכו במידה וישנה כוונה למכור אותו. ראו זאת כהוצאה של העסק שנחשבת להשקעה ארוכת טווח.

חסרונות של קידום אתרים אורגני

הזמן הוא האתגר הגדול ביותר במידה ותבחרו באופציה זו. בהתאם לתחרות הקיימת בשוק, מאמצי הקידום של האתר ישאו פירות שיבשילו רק לאחר זמן מה, בתקופה שעשויה לקחת לפחות חודשיים ויותר. העלייה בדירוג האתר תהיה הדרגתית ולא אחידה בין מילות החיפוש שנבחרו לקדם. זהו תהליך שדורש סבלנות ובשונה מקמפיין מקוון בתשלום – קשה לחשב החזר השקעה (ROI).  קידום אורגני אינו יציב, ונתון לשינויים דרסטיים שקורים באלגוריתם של מנועי החיפוש מדי פעם ופעם. עניין נוסף – תוצאות אורגניות מוצגות במיקום פחות אסטרגי במסך לעומת מודעות של קמפיין פרסומי.

מהו שיווק במנועי חיפוש בתשלום?

בשיווק בתשלום מושקות מודעות המוצגות בתוצאות החיפוש או באתר מארחים, ועבור כל הקלקה על המודעה משלם העסק סכום משתנה שנקבע על פי מחיר מילות החיפוש. עלות ההקלקה משתנה על פי תחרות קיימת בשוק ופופולריות של מילות החיפוש, וניתן להגביל את רף ההקלקות היומי על ידי הגדרה של תקציב יומי מוגבל להקלקות.

יתרונות של קמפיין מקוון בתשלום

בניגוד לקידום אתרים אורגני, קמפין בתשלום מראה תוצאות באופן מיידי עם קבלת אישור לפרסום בבאיידו והשקת הקמפיין, התנועה לאתר תהייה מיידית, וככל שתקציב המדיה גדול יותר כך תהיה תנועה גדולה יותר לאתר.

קמפיין מודעות בתשלום מאפשר להתאים את אסטרטגיית הפרסום ולהגיע לקהל יעד ממוקד ספציפי בסין. ניתן (ואף מומלץ) להתמקד בפלחי שוק קטנים יותר בסין, ופרסום מודעות באיזורים ספציפיים למש בבייג’ינג או בשנגחאי, או המתקדות בפרובינציות מסויימות בסין, ופילוח שווקים על פי פרמטרים אחרים.

אין צורך בעבודה מרובה על אתר האינטרנט, אופטימיזצייה שלו והוספת תכנים, קישור לדף נחיתה ממוקד עשוי להספיק.

חסרונות של קמפיין מקוון בתשלום

השקת קמפיין מקוון בבאידו יקרה יותר מקידום אתרים אורגני. נוסף על תקציב המדיה (עלות התשלום לכל הקלקה על מודעה) ישנן גם עלויות נוספות של שכירת מומחה PPC של Baidu מוסמך על מנת לקבל אישור פרסום לקמפיין. בשונה למשל מגוגל שכל משתמש יכול להשיק קמפיין PPC, בבאיידו הדברים עובדים אחרת.

בנוסף, בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של התקנת תוספים המנטרלים מודעות פרסום ופופ-אפים, ומשתמשים רבים אינם נחשפים להמודעות המשתלבות עם התוצאות האורגניות, זאת לצד תנועת גולשים פחות איכותית בהשוואה לתוצאות חיפוש אורגניות, הקלקות של מתחרים שעולות כסף, בוטים וגולשים שאינם רלוונטים אל אתר האינטרנט שלכם.

קידום אתרים אורגני בסין לעומת קמפיין בתשלום: באיזו אסטרטגיה כדאי לבחור?

כעת, שהבאנו כאן את היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני וקמפיין באיידו בתשלום, תוכלו לבחון את שתי השיטות שמתאימות לתקציב, לזמן העומד לרשותכם ולמטרות השיווק שלכם בסין. אם אתם מעונינים בתוצאות מהירות, רצוי לבחור באופציית קמפיין בתשלום. אופציה זו תהיה מעולה עבור השקה של אתר / שירות / מוצר בסין, או חשיפה לפני אירוע מקוון או תערוכה, או מחקר שוק.

אם יש לכם תקציב מוגבל יותר, אך אתם מוכנים להשקיע באסטרטגיית שיווק איטית יותר, הכוללת תגמול של מאמצים ארוכי טווח בדירוג במנועי החיפוש בסין, בחרו ב- SEO אורגני. אם האתר שלכם כולל תוכן רב בסינית או מדובר באתר שמעלה תוכן טרי על בסיס קבוע – רצוי לנצל זאת כחלק ממאמצי קידום אתר בצורה אורגנית.

מומלץ גם לשלב בין שתי האופציות בכדי להגדיל את החשיפה של אתר האינטרנט ברשת האינטרנט הסינית ובמובייל, כחלק מבניית מותג בסין, לצד חשיפה ברשתות חברתיות / אפליקציות חברתיות בסין, יחסי ציבור ושיווק אוף-ליין.