שיווק דיגיטלי בסין ומגמות צרכנים לשנת 2022

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

אילו מגמות שיווק דיגיטלי יהיו החשובות ביותר עבור עסקים בסין בשנה הקרובה? במאמר זה, נסקור כמה מהשינויים והפיתוחים המשמעותיים ביותר שכדאי לשים לב אליהם. נכון למועד כתיבת שורות אלה, בסין ישנם יותר ממיליארד משתמשי אינטרנט, והמספר הזה ימשיך לגדול גם במהלך 2022.

מהשימוש ההולך וגובר בשיווק מותאם אישית ומונחה נתונים ועד לעליית הפופולריות של השימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה, נספר כאן על כמה תחומים מרכזיים שחברות הפעילות בשוק הסיני צריכות להכיר ולעקוב מקרוב.

בעלי הכנסה מהמעמד הבינוני הצומח בסין ישפיעו על הצמיחה העולמית

על פי פרסומים, בעשר השנים הקרובות, 60% מהצריכה העירונית בסין תהיה מאנשים עם הכנסה שנתית של בין 160,000 ל-345,000 יואן (25,000-55,000 דולר)  השייכים למעמד הביניים הסיני, ונתון זה הוא צפוי לגדול הרבה יותר.

סין היא שוק מצויין לקטגוריות אופנה, מוצרי אלקטרוניקה וכלי רכב חשמליים. עד שנת 2030 יהיו במדינה כ-400 מיליון משקי בית עם הכנסה גבוהה יותר, ומספרם של המיליונרים בסין צפוי לעבור את ה- 10 מיליון בחמש השנים הקרובות.

העובדה ש-17% מכלכלת העולם מגיעה מסין, והצרכנים הסינים מוציאים יותר כסף על דברים מאשר מדינות אחרות בהחלט מחזקת את הפוטנציאל העסקי הטמון בסין – לצד האתגרים הרבים שהשוק הסיני מציב.

הערים המתפתחות הבאות של סין ישפיעו על עתיד הצריכה

30 הערים הגדולות בסין מהוות כ-45% מהצריכה הלאומית, ו-55% הנוספים הם הערים הקטנות הצומחות במדינה. 30 הערים המובילות הן החזקות ביותר מבחינת כוח ההוצאה, ולערים אלו היו את הרשתות הקמעונאיות והשירותים הטובים ביותר לאורך זמן.

עם זאת, גם ערים אחרות מחוץ לרשימת 30 המובילות צומחות בקצב. העיר גויאנג, למשל, צומחת מהר בשל העובדה שהצרכנים שם מרוויחים יותר ומוציאים יותר כסף. חברות רבות מתכננות להרחיב את העסקים שלהן ליותר מקומות בסין שבהם ניתן לזהות מגמה זו.

ככל שהנסיעות הפנימיות בסין גדלות, כך צפויות ערים רבות יותר להתחרות על כספי המטיילים. התיירים הסינים להוטים לנסוע והמשך הגבלת היציאה שלהם מסין מחזקת מגמה זו, ותיירי פנים אלה צפויים להוציא הרבה כסף. כיום, התיירות היא חלק קריטי בכלכלות של ערים גדולות רבות, כולל בייג’ינג, צ’נגדו וצ’ונגצ’ינג.

שיווק דיגיטלי בסין 2022: התקנות החדשות עשויות להשפיע על שוק מותגי היוקרה

הרגולציה המתמשכת של ממשלת סין על חברות טכנולוגיה התקדמה במהירות מהתמקדות בהגבלים עסקיים והגבלות על איסוף מידע ובמהלך השנה החולפת התרחבה לתחום המשחקים, סלבריטאים, תרבות מעריצים ולא נחסכה גם ממותגי יוקרה בינלאומיים. אם מגמה זו תמשך לטווח הארוך, זה עשוי  להפוך את שוק מותגי היוקרה ל”הרבה יותר משעמם ב-2022″ כפי שכינו זאת ויש לה השלכות משמעותיות עבור חברות יוקרה גלובליות.

בשנה שבה מותגי יוקרה השקיעו סכומי שיא בשיווק לצרכנים סינים, שינויים אחרונים ברגולציה כמו שידורי סטרימינג ועולם המשחקים מצביעים על כך שהתלהבות המותגים לגבי שימוש בפלטפורמות אינטרנט חדשות עשויה להסתיים מוקדם מהצפוי.

זה אולי מרמז שעד סוף 2022, שיווק יוקרה בסין עשוי להיות משעמם מכיוון שהחברות מוגבלות לגבי מה הן יכולות לומר, היכן הן יכולות לומר זאת ולמי הן יכולות לפנות באמצעות הקמפיינים שלהן.

טרנדים בשיווק דיגיטלי בסין 2020

‘כלכלת הגברים’ היא משהו שבהחלט כדאי לשים לב אליו

דוח של Deloitte ו-SECOO הראה שצרכנים גברים סינים עלו על צרכניות במונחים של רכישות יוקרה מקוונות. ההתרחבות המהירה של עושרה של סין הובילה לייצירת “מעמד הגברים האמידים ההמוניים” (MAC), שיש לו כוח קנייה חזק.

בסין חיים יותר מ-723 מיליון גברים – נתון שמותגים חייבים לקחת בחשבון מכיוון שזה עשוי להשפיע על האופן שבו הם משווקים את המוצרים שלהם. כמה אפליקציות חברתיות כגון Xiaohongshu (או ‘הספר האדום הקטן’) כבר מרוויחות מהמגמה הזו.

על פי מחקרים, הפסיכולוגיה של גברים צרכנים מראה שגברים משנים את ההגדרה של מה שחשוב להם. אכפת להם מצמיחה רוחנית ואישית יותר מכסף ועבודה.

גברים צעירים מעוניינים לקנות דברים לעצמם. הם חושבים שבגדים וטיפוח עור שגורמים להם להרגיש טוב חשובים. אם זה מוצר טוב, אז הם יקנו אותו. סיגריות, אלכוהול וכלי רכב הופכים פחות משמעותיים ככל שהצרכנים הסיניים הגברים הופכים ממוקדים יותר בשמירה על אורח חיים איכותי ובריא.

מציאות רבודה היא חלק מאסטרטגיית השיווק לחזר אחר צרכנים

שיווק דיגיטלי בסין 2022: טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) תמשיך לצמוח בפופולריות של בתור טרנד למשיכת לקוחות. היא כבר פופולרית בסין עבור יישומי משחקים ומסחר, ומתחילה להיות בשימוש נרחב יותר גם במגזרים אחרים כגון חופש, רכב ושירותי בריאות. בשנה הקרובה, אנו יכולים לצפות לראות אפילו יותר חברות מאמצות טכנולוגיות AR כדי לשפר את חווית הלקוח.

כבר ראינו חברות כמו איקאה שמשתמשות ב-AR כדי לאפשר לצרכנים לבחון רהיטים בבתיהם לפני שהם קונים אותם, וחברת Dʻor השתמשה בטכנולוגיה על מנת ליצור מדריך איפור אינטראקטיבי. עם ההתרחבות המתמדת של AR, אנו יכולים לצפות לראות יותר ויותר עסקים מעסיקים אותו באינטראקציות חדשניות עם לקוחות.

שיווק דיגיטלי בסין וקידום אתרים בסין עם החברה המקצועית ביישראל

לימפיד מספקת שירותי תרגום, אינטרנט ומדיה בסין עבור חברות ישראליות הנכנסות לשוק הסיני או פעילות בו. אנו מספקים שירותי תרגום סינית מקצועיים, קידום אתרים בסין, שיווק דיגיטלי בסין, עיצוב ובניית אתרים יעודיים לשוק הסיני, דיבוב סרטונים לסינית, לוקליזציית תוכנה ועוד. לקבלת יעוץ ללא עלות והצעת מחיר אתם מוזמנים ליצור קשר.