תוכנית החדשנות של טיוואן מחפשת את חברות ההייטק הישראליות

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

ההשפעה המוגבלת יחסית של מגיפת הקורונה והצמיחה של כלכלת טייוואן לעומת האטה בכמעט כלל השווקים העולמיים חיזקה את טייוואן כמרכז פעילות גלובלי צומח לחברות סטארטאפ. בשנה האחרונה היקף הייצוא של טייוואן גדל בעקבות הביקוש למוצרי טכנולוגיה וישנו צפי להמשך מגמה זו עם התקדמות קצב החיסונים והתאוששות הכלכלה העולמית. בנוסף, היקף ההשקעות בייחוד בתחום הסמיקונדקטורס, השקעות זרות, ICT, והעברת ייצור לטייוואן צפוי להמשיך לצמוח, כמו גם תחומי 5G, אנרגיה מתחדשת, IoT, דאטה סנטר וכלי תחבורה חשמליים.

על רקע ההתמודדות המוצלחת של טיוואן עם מגיפת הקורונה, המשך צמיחת המשק וגידול בהיקף הפעילות של חברות בינלאומיות רבות בצל מלחמת הסחר סין-ארה”ב, תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad, פותחת את המחזור השני בישראל. התכנית מזרזת את הכניסה של חברות סטארטאפ לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן עצמה, ופועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר ממומן על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) הטיוואני.

למחזור השני יתקבלו 12 חברות ישראליות בלבד הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני אשר להן מכירות התחלתיות. המחזור השני יתמקד בחברות העוסקות בטרנספורמציה דיגיטלית בתחומי הייטק, הבריאות, ואנרגיה מתחדשת, תחומים מבוססי ביג דאטה, AI , IoT ,5G וסייבר.

עסקים בטיוואן

החברות הישראליות שיבחרו להשתתף יקבלו ליווי מבכירי התעשייה באקו-סיסטם של טייוואן וגישה ישירה לכל הגורמים הפועלים בו, קישור עם שותפי הפצה אסטרטגיים בטיוואן ובמזרח הרחוק, שיתופי פעולה עם חברות טייוואניות אסטרטגיות מובילות מתעשיית הייצור, שותפות עם מערכות הבריאות המובילות בטייוואן, ארגוני מחקר ופיתוח וכן עם משקיעים מקומיים. השותפים בתוכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו סיסקום, אייסר, אדוואנטק, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי החולים ואקסלרטור שואו-צ’ואן מדיקל, בית החולים צ’אנג גונג, ומשקיעים נוספים כגון China Development Financial, FORMED ואחרים.

“טייוואן הציגה צמיחה חיובית בכלכלתה על אף המגיפה העולמית ומציעה לחברות הישראליות מרכז עסקי גלובלי פעיל וצומח. בעוד שאנו רואים האטה בשווקים רבים ברחבי העולם, המדינה שהשכילה להתמודד עם המגיפה, הציגה צמיחה הנובעת בין היתר מביקוש למוצרי טכנולוגיה. מגמת הצמיחה והביקושים צפויים להמשיך ולהתגבר על רקע החיסונים וההתאוששות הגלובלית”, טוען רני שיפרון, מנכ”ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe ומנהל התכנית בישראל.

“טייוואן ידועה כ- Scale-Up Nation והיא ממשיכה להרחיב את פעילותה העולמית הכוללת בין היתר ערוצי מכירה ורשת קשרים עסקיים אשר מסייעים לחברות מהסטארט-אפ ניישן הישראלי לצמוח במהירות ולחדור לשווקים העולמיים. שיתוף הפעולה בין התעשיות הינו משמעותי ואסטרטגי לצמיחה והתרחבות של שתי התעשיות”, טוען מר הו צ’ין-צ’אנג, מנכ”ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה הטיוואני.

מימין לשמאל – הו צ’ין צ’אנג ורני שיפרון. קרדיט: I2I

 

המחזור הראשון של תכנית IP² LaunchPad הושק בישראל בחודש יוני 2020. בתקופה בת חצי שנה ובצל המגיפה העולמית, התקיימו למעלה מ- 150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן.

לפרטים נוספים על התוכנית ורישום, חברות מוזמנות ליצור קשר עם מר רני שיפרון במייל: Ran.Shifron@healthierglobe.com או ליצור קשר עם לימפיד.