Baidu Vs Alibaba: זירת המסחר האלקטרוני בסין מתחממת

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

מנוע החיפוש הגדול בסין נכנס לזירת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם עם Baidu Mall,פלטפורמה חדשה בעלת אינטגרציה עם חנויות ברשת האינטרנט ומחוצה לה. בשלב הראשוני תתמקד באיידו בגיוס של 1000 מותגי יוקרה בעיקר בתחום האופנה, תכשיטים, קוסמטיקה, הנעלה ואלקטרוניקה.

הפלטפורמה של באיידו תתבסס על שירות המפות Baidu Maps ותשלב גם חנויות מותגים שאינן מקוונות ובכך היא אמורה להמיר קונים ברשת למכירות מחוצה לה. לקוחות יוכלו לרכוש ברשת ולאסוף את הרכישות בחנויות עצמן ולקבל הודעות על מבצעים בהתאם למיקומם הפיזי.

סין הפכה לזירת המסחר המקוון הגדולה בעולם בשנת 2013, עם סך מכירות כולל של 440מיליארד דולר, כמעט 10% מסך המסחר הקימעונאי הכולל של סין. קצב הגידול השנתי של המסחר האלקטרוני בסין עומד על 19.9% בממוצע.

שוק ה-B2C בסין נשלט על ידי קבוצת עליבאבא עם אתר Tmall עם מעל 50%, ואחריו אתרJD.com עם 23% ומספר אתרים בהם אמאזון סין עם 2-3% כל אחד. כניסתה של באיידו לזירה עשויה להכניס עניין לתחרותיות בשוק הסיני.