בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של האימייל בסין

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

האם שיווק באמצעות אימייל מת בסין? חברות מערביות הפעילות בשוק הסיני עוסקות בשאלה זו כבר זמן מה – האם ניוזלטר הינו אמצעי שיוויקי יעיל בסין.

שיווק באמצעות האימייל כדוגמת ניוזלטרים, פרסומות, קטלוגים ועוד נחשב במשך שנים אמצעי יעיל בישראל ובמערב ועם השנים הפך למשוכלל יותר ואפקטיבי יותר עבור המפרסמים, לצד האתגרים הכרוכים בעניין פרטיות משתמש וחוקי הספאם.

בסין כמו בסין – הדברים מורכבים יותר גם כאן עבור חברות מערביות המעוניינות להגיע לקהלים גדולים ומגווונים של לקוחות פוטנציאלים – ואכן שיווק באמצעות אימייל בסין בימים אלה מאתגר, ראשית כל בשל סיבות טכניות הקשורות ב’חומת האש הסינית’ שחוסמת אתרי אינטרנט רבים, רשתות חברתיות מערביות, ושירותי אינטרנט מערביים הכוללים גם אימייל ותוכנות מסרים.

אחוז גדול מהמיילים הנשלחים באמצעות אחת מפלטפורמות הניוזלטר הפופולריות במערב עשוי שלא להגיע ליעדו מאחר ואלה יחסמו על ידי ספקיות האינטרנט בסין, או יגיעו לתיבת הספאם בשירותי המייל הפופולרים שרבים מהסינים משתמשים בהם.

נוסף על כך, נתונים מצביעים על ירידה חדה בפופולריות של שימוש במיילים בסין: על פי פרסומים שונים, רק 5% פותחים מיילים על מנת לקרוא אותם – נתון דיי מדהים אך מתיישב הייטב עם העובדה שפתיחת חשבון בסין בפלטפורמות שונות כגון אפליקציות, רשתות חברתיות, אמצעי תשלום דיגטליים ועוד – אינה מצריכה עוד כתובת אימייל אלא מספר נייד מקומי או רישום באמצעות חשבון משתמש של רשת חברתית בסין.

אימייל בסין

שיווק בסין: מדוע כדאי להשתמש במדיה חברתית במקום במיילים?

תקשורת באמצעות דואר אלקטרוני עדיין שימושית בסין, אבל בכל הקשור לשיווק – קמפיינים יהיו הרבה יותר אפקטיביים באמצעות ה- WeChat ובערוצי מדיה חברתית אחרים. להלן שלוש הסיבות העיקריות:

  • ל- WeChat מספר המשתמשים הגדול ביותר, ונכון לכתיבת שורות אלה ישנם 1.2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש בקבוצות גיל שונות. כפי שכתבנו לא מעט בעבר, וויצ’אט היא הרבה יותר מאפליקציית העברת מסרים שכן היא משמשת את הסינים להכל: כלי עבודה דיגיטלי לכל דבר, אמצעי תשלום, קריאת חדשות, מעקב אחרי חשבונות של רשויות, מותגים, כוכבי רשת ומשתמשים פרטיים. מותגים יכולים לשלוח ניוזלטר ישירות לעוקבים כל עוד הם מאומתים בחשבונות הרשמיים שלהם.
  • Weibo הוא הטוויטר של סין, ולמרות ש- WeChat היא המלכה הבלתי מעורערת בשנים האחרונות, מותגים רבים, משפיעי דעת קהל ומשווקים עדיין משתמשים בה כדי ליצור קשר עם העוקבים. בחירת הצרכנים הסינים במוצרים ובשירותים עדיין מושפעת מסקירות, דעות ושיחות של צרכנים.
  • DOUYIN (הגרסה הסינית שממנה נולדה ‘טיקטוק’) היא מלכת האפליקציות לסרטוני ווידאו קצרים, וצרכנים רבים יותר מכוונים לתכנים מסוג זה. המעורבות בערוץ זה מותאמת אישית יותר, ומותגים יכולים למקסם את שלל התכונות כמו מסחר אלקטרוני, מכירת סטרימינג בשידור חי וקישורים ישירים לחנויות שלהם.

לסיכום, אם אתם מעוניינים להשתמש בפלטפורמות ניוזלטר לטובת דיוור שיווקי בסין – רצוי מאוד לקחת בחשבון שהפופולריות של הרשתות החברתיות בסין גבוהה יותר, אפקטיבית ומשוכללת יותר. עם זאת, תמיד טוב לגוון את אמצעי השיווק הדיגיטליים. עדיין ישנו אחוז משתמשים קטן שפותח מיילים, ואחוז קטן בסין שווה לעשרות ומאות אלפים של משתמשים.